fredag 8 januari 2010

Hallelujah!!!

brister det i mitt hjärta men inte häromdagen då jag låg i koma med migrän...igen.....kommer tätare nu så därför pausar jag några dagar ifrån dubbla pass med både kondition och styrke om inte kroppen hinner med riktigt. Lite lugnare vecka. Däremot är det faktiskt inte bara min plånbok som blir smalare utan även jag! Börjar känns riktigt bra, tajmingen med måltiderna, träningen är roligt, strukturen och vardagen flyter så naturligt och äntligen visar mig kroppen lite resultat.
För mig som är en "amatör" och inte alls tillhör elitnivån på något sätt känner jag trots allt att det jag nu presterar är bra för mig och jag ligger i en bra fas. Självklart vill jag resultaten ska komma betydligt snabbare men tyvärr är det TID jag vet det tar och ger jag mig in i "pimpet" får jag ge det kroppen behöver och tiden.
Mitt mål detta år är att komma i bättre form än vad jag var kring våras/somras för där lyckades jag inte riktigt som jag tänkt utan stoppade i mig för mycket av saker kroppen inte har nytta av. En stor tabbe var att lägga konditionen på "is" under semestern, jag kunde trappat ner istället för att sluta "tvärt".
Jag är medvetna om mina fallgropar och det är upp till mig själv att ta lärdom av dessa om jag vill sticka ut lite ifrån övriga mängden. Hehe och det är så klart jag vill det!
Idag har jag kört ett tufft benpass men det kunde varit liiite bättre tycker jag för tyvärr la jag lite för mycket fokus på att irritera mig över tandläkaren och bromsbyten på bilen men och andra sidan fanns aggrisiviteten där. Jag ska väl säga jag körde slut på mig för att gå på löpbandet efter ett benpass känns alltid så konstigt. Det naturliga steget finns liksom inte där utan jag trippar på någotvis istället. Mycket konstigt stil!
Jag kan inte bara träna bra under aggresivitet utan även handla =D
Åh vad jag kommer ha mycket roligt i dessa glas, de är så ME!

Fendi!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar