torsdag 21 januari 2010

Paus i Packningen

Åh jag tycker inte jag gör annat än att packar upp och packar ner, tvättar, packar om och så håller det på. Tur jag inte är packad av alkohol iallafall "ler
Fast jag tycker det är kul att fara runt så klart men det som tillkommer runt omkring är inte liks skoj. Nu förbereder jag packningen inför resan och på söndag åker jag till Stockholm och stannar där en natt innan jag åker till Terminal 5. Även att jag packar all the time så är jag ändå en sån rookie. Jag kommer aldrig lära mig packa smart för jag vill verkligen ha med Allt. Jag skulle gärna ha med mig en väska till med liknande innehåll som en back up liksom.

Jag sitter och tittar på sängen som jag lagt upp i olika högar för träning, middagar, frukost och strandkläder och sen tittar jag åt höger där väskan står och då blir jag Nervös, för väskan är redan halvfull med skor, cremer, tonfiskburkar, protein och annat nödvändigt. Hur denna ekvationen ska gå ihop är ett mysterium. Skulle jag lyckas få ner allt och stänga efter att sätta mig på väskan för det är bästa knepet "ler, så är det bara frågan om jag orkar bära den sen.
Dessvärre får det bli att lämna datorn hemma och nyttja deras teknik istället.
Känner mig lika fundersam om att förstå eller inte förstå som apan....
Träningsfri idag och då passade jag på att åka tillbaka till Karlskrona och packa så jag, fredag och lördag kan lägga fullt fokus på träningen igen. Imorse blev en 85 minuters runda i snö och både vägarna och trottoarerna är så ojämna att jag tre gånger höll på att trampa snett och vrida knät. Inget vidare så det ska bli så skönt att slippa halka runt iallafall en vecka.

Nu ska jag inta min hemgjorda flygande Jacob - My way, vilket innebär att jag idag hade färsk mango och champinjoner, banan, sparris, minimajs och kyckling så klart. Sen blandade jag chilikross med lite kessella och hällde på och toppade med hasselnötter då det var de nötter jag hade hemma. In i ugnen och ska smaka prima!

Jag hoppas slippa känna mig såhär efter min måltid som jag annars känner mig (och ser ut som också för den delen) efter ett paket Pepparkaka Ballerina " lerNär jag sen inser att hela paketet finns där det inte alls borde känner mig sådanhär istället. Jag hittade så passande roliga bilder idag för det är just jag upp i dagen!



4 kommentarer:

  1. Haha jag är på kanelen istället idag jag... ;P

    Hoppas att du får en härlig tripp ner till varmare breddgrader... Kan vara Bambi på hal is för dig med här om du lapar lite soool åt mig... Deal?! :D

    SvaraRadera
  2. ZusiBuz: Helt klart deal "ler
    Eller hänger du med istället för jag har en plats i min lägenhet ;)!!

    SvaraRadera
  3. ZuZibus: Jag justerar min packning Direkt! =D

    SvaraRadera