måndag 4 januari 2010

Ett "Break" i "Pimpet"

Efter en till sömnlösnatt där jag bara vridit och vänt mig i stort sett, var jag inte den piggaste när det väl var dags att gå upp. Kändes mycket sliten och det var nog ett tecken redan igår när jag var så törstig och löppasset kändes så jobbigt, med facit i hand. Därför pausar jag idag och låter kroppen vila helt. Efter morgonrundan gjorde jag mig ett skönt fotbad och rådde om mina fötter med gelé och fotlotion, dem får ju ta ganska mycket stryk så det gäller att sköta om dem och det är jag väldigt dålig på att göra.
Jag och en kompis åkte därefter ut till Hansa och snokade lite bland kläderna och det gav lite utdelning. Stolta med kassar i hand återvände vi sedan hemåt med riktiga leenden på läpparna! Skörden hos Carlings och Stadium:
Jag blir hungrig av att shoppa så hem emellan och fylla på depåerna innan nästa "träff" och igår gjorde jag en jättegod måltid av kycklingfärs, minimajs, färsk svamp, rödlök, mango, vattenkastanjer och blandande tomatkross med ett kuvert saffran. Luktade ljuvligt och smakde inte sämre. Toppade maten med några nötter sen var jag redo för avfärd igen. Perfekt att bara blanda i det man tycker är gott och man får ett bra lass och känner sig trygg några kommande måltider =)
Känns bra med vila idag och att jag inte förbrännt särskilt många kalorier men hoppas att kroppen nu är nöjd så kör vi på som vanligt imorgon igen. Jag stressar kanske runt lite för mycket tycker kroppen men det är ju bara för jag vill få maximalt utdelning av mina dagar här i Kalmar innan jag återvänder tillbaka till Karlskrona.

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket! Detsamma du bruden! Hoppas att du får ett riktigt grymt träningsår! Heehe naaw vad söt du e :) Klart du får lägga upp videor eller bilder om du vill det ^_^

    SvaraRadera