söndag 18 oktober 2009

Victory!!

Ja så skulle jag sammanfatta denna dag tills nu ikväll då mina kinder verkligen blivit våta kan jag säga. Det krävs enhel del för att få fram dem på mig kan säga. Men jag börjar med dagens träning som är mycket roligare =)
En underbar morgonrunda till skogs på 80 minuter starade jag dagen med. Passar på att ta den rundan när det är ljust ute. Förmiddagens ryggpass höll på att knäcka hela mig. Shit vilket pass. Körde mycket chinsövningar med olika hantagsvarianter, lägger ena benet på "hyllan" då jag inte kan häva mig upp själv i alla dessa varianter. Se bild nedan.Lite latsdrag och rodd blev det också så jag var totalt slut efter detta passet kan jag säga. Efter endast 1,5 km på löpbandet efter pallade jag verkligen inte mer utan jag tog en mindre omväg när jag skulle hem istället ute i fina vädret. Väl hemma smög tröttheten på mig ännu mer så jag nötte lite soffa och tänkte på hur jag i hela världen skulle orka köra ett triceps pass senare på kvällen. Jag låg och slöt ögonen en timme och så tänkte jag att jag går ner och kollar lite vad det är för folk där nere och se det som ett bonuspass. Visst var jag sedan påväg mot gymmet och körde ett riktigt bra tricepspass och träffade mig lite roligt folk dessutom. Ny energi fylldes på så jag tog en kvällspromenad på 50 minuter efter gymmet. Så vilken seger det blev denna söndag! Med gott samvete skulle jag koppla av och se den svenska filmen "I taket lyser stjärnorna" vilket jag trodde var en komedi. I början var den riktigt skojig och jag skrattade och kände igen mig mycket väl i hur det var att vara tonåring. Därefter blev den så berörande och jag fortsatte känna igen mig på ett vis i denna känslosamma film där mamman i filmen hade cancer som gjorde att jag till slut satt och stortjöt. Jag gråter väldigt sällan men ikväll fanns det ingen hejd. Min mormor gick bort i cancer för några år sedan så därför berördes jag så hårt och jag minns detaljerna som de speglade så bra i filmen. Jag borde nog öka mitt saltintag dock för dem var inte så salta =) filmen var riktigt bra men var förberedd på att den kommer vara sorglig och det framkommer inte när du läser på baksidan av filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar