lördag 3 oktober 2009

Mössa och vantar på!

Burr när jag tittade på temperaturen som bara visade 2 grader imorse när klockan ändå passerat sju. Kyligare här i Kalmar än Karlskrona då det var i Kalmar jag vaknade denna morgon. Jag ler alltid åt mössan jag använder här hemma. Denna stickade svarta, lite mindre mössa, blev min för några år sedan på Strand i Borgholm. Jag fick mössan av en grabb och jag hade på mig den hela kvällen. En helvild kväll som det alltid är när man är på Strand. Jag sov hos en kompis i Färjestaden och när jag vaknade upp med lite känningar av gårdagens partaj såg jag mössan. Skrattade för mig själv och "just det, den sprang jag runt i igår". Tog på mig mössan och gick mot spegeln, MY GOD. Såg ju ut som en tok, och den hade jag haft på mig hela kvällen! Vid frukostbordet ifrågasatte jag min vän varför hon inte sagt åt mig att ta av mig denna huvudbonad? Det är ju hennes plikt när man själv inte har koll på läget. Hon hade dock tyckt jag varit så fin! Så skrattade vi! Denna kväll kommer alltså mig till minnet var gång jag sätter mössan på hjässan.

Min vilodag har jag spenderat i Mönsterås på en höstmarknad. Hade tänkt plåta en vacker miljö och visa denna vackra mysiga lilla "by" som ligger längs vattnet och gatorna av kullerstenar och de gamla charmiga byggnader. Ligger dryga halvtimmen norrut från Kalmar. Dock regnade det och var riktigt trist väder så istället för kameran i hand bar jag ett paraply istället. Handla fungerade dock bra med endast en hand =) Innan vi åkte hem var vi inne på Bolaget där man fortfarande beställer sina varor över disk! Bara en sån grej är ju lite mysig.
Imorgon ser jag fram emot en Nikon-kurs i Växjö på några timmar och ett Rygg-pass på senare eftermiddagen! Åh vad jag ska köra både vidd och tjocklek!
Hittade en bild från i vintras när jag bär min "party-luva" =)

4 kommentarer:

  1. Åhhh, du va i "min" hemby idag då, Mönsterås...vad trevligt =)
    Trist med sånt skitväder, MEN det har det juh varit längst hela kusten, jag o Natte höll på o blåsa bort när vi steg av tåget i Landskrona ikväll.
    Det va mycket värre här än i Karlskrona när vi lämnade 1800 ikväll.
    Snart blir det låååångvecka i Kallekrona Maddis, o fasen om vi inte ska ta EN fika då...varesig vi går om varandra el inte =)

    Kram kram
    Millan

    SvaraRadera
  2. Millan: ja när ska vi träffa "live" tros? =D

    SvaraRadera
  3. Halloj!! *sätter upp en hand* Läser här f.o.m idag, du verkar kunna inspirera mig i styrketräningen :0)

    SvaraRadera
  4. Everyday Matters: Åh vad roligt att höra! Nu kör vi! =)

    SvaraRadera