tisdag 20 oktober 2009

Mental träning

Till alla som haft dåliga dagar, nu lämnar vi dessa bakom oss. En ny morgondag väntar och ibland är tyvärr ens vardag som en elitidrottare att man måste glömma dåliga dagar fort och blicka framåt. Alla andra lyckas med sina resultat och en annan kämpar men min riktining går en helt annan väg. Men jag sliter inte tillräckligt hårt helt enkelt. Två tunga dagar har passerat mig där jag ramlat i "Emils Varg-grop". Känner mig som Krösamaja heter hon va? Det är skitjobbigt men det ska vara jobbigt! Vi vill ju inte vara som alla andra. Men vi alla har våra dåliga dagar och det är faktiskt av dem som vi blir starkare av. Men jag är så besviken mig och jag har inget flyt alls med varken det ena eller det andra eller det fjärde....
Det är det som skiljer vinnare mot förlorare. En vinnare ger aldrig upp. Visst förlorar vi också men vi tar oss upp igen istället för att stanna kvar! Det gäller bara att veta hur man ska agera för att komma upp ur sin svacka. Vad får dig att känna dig pigg, alert och att lyckas?
Skriv gärna ner detta för det är lätt att glömma när väl stupet infinner sig. Då kan det vara bra att få dessa tankar till sig som en hjälp på traven, fort som attan!
Jag känner mig idag som världens ytligaste person men så måste jag få känna också. Lite beror på att jag sovit noll inatt. Då menar jag verkligen noll! Jag har haft ont i magen hela natten som påverkat sömnen. Lagom pigg och fräsch på jobbet idag kan jag meddela. Jag lämnade över rollen som "vacker" till någonannan idag men humorn har jag alltid kvar, haha! Flexade ut lite tidigare för att ta igen lite sömn och sen jag kom hem har jag suttit med mössa på mig och känner mig inte alls piggare. Sömnen är verkligen jätteviktig för att orka.
Ser fram emot helgen med en "buskförändring" och umgänge med barndomsvännerna!
Nu ska jag inte se rött utan "Rosa" snart =)

4 kommentarer:

  1. "buskförändring"... Du kanske ska tänka över den formuleringen... :)

    SvaraRadera
  2. Eva; haha, för mig är det huvudbonaden och inget annat =)

    SvaraRadera
  3. tjejer, tjejer, tjejer.... fyyyyyyyyy! ;-)hehehe
    Tur det inte var jag som sa den du... ;-)

    SvaraRadera
  4. T: hehe nä du hade fått en smäll ;)

    SvaraRadera