söndag 4 oktober 2009

Detta var precis det jag behövde!!!

Min stora inspirationskälla har bestämt sig inta scenen igen och jag blev så himla glad över detta! Bara att få läsa detta sköts min inspiration till toppen av flaggstången. Jag beslutade att "hänga"på. Jag börjar också dieta idag för att komma i den form jag trivs och vill vara i. Det innebär att jag kommer bli lite "ego" prioritera min träning. Kostmässigt kommer jag justera mina matvanor under kvällarna för det är där jag har svårt att hantera intaget för närvarande. Förutom Fodors inspiration kommer jag använda mig av Cascadas senaste platta som är helt grym som en kick för att få energi till kroppen istället för mat =) TIPS!
Jag ska slita som jag en gång gjorde och bli likabra igen! Det ska bli kul! Igår satt jag och funderade lite hur jag ska undvika hamna på "fel" spår vilket är lätt att göra och hur jag då ska ta mig upp på det rätta spåret för att nå toppen på berget.

Dagens träning och kost har fungererat enligt min planering. Det blir en pinne på mitt ett av mina färglada ark! 3 km löpning, Rygg/Baksida axel och löpning 3 km som avslutning. Kändes att jag gick i stövlar under helgen då jag kände värk i vaderna när jag sprang på löpbandet. Så är det när jag är ovan i att gå i klackar, fast jag kan ju inget annat än att skratta åt det.

Dessa två bilder är ifrån februari 2008 och min första gymplåtning! Starkt minne! Det blir svårt att matcha den formen jag hade då men lite i närheten måste jag lyckas med! Tålamod tålamod och tålamod krävs och ett starkt psyke. Har jag detta klarar jag det mesta!







2 kommentarer:

  1. Hallå där! Här är en till som hänger på! =) Först och främst tack för en trevlig och inspirerande blogg, har läst den ett bra tag men aldrig lämnat något avtryck förrän nu. Kände precis som dig när jag fick höra om Lindas comeback, vilken inspirationskälla den kvinnan är! Är säkert inte den första som frågar men... har du aldrig funderat på att tävla i Body Fitness eller liknande? Du är ju grymt vältränad på bilderna. Själv så har jag börjat resan mot tävlingsformen... Var den slutar vet jag inte idag. Den som lever får se. =) Lycka till med allt! /Pernilla

    SvaraRadera
  2. Pernilla: Åh vilket glädjande avtryck du lämnar! Hoppas på flera sådana=) Linda är hur grym som helt och hade jag inte följt hennes väg mot VM och hennes inspiration vet i 17 om jag varit där jag är idag alltså.
    Jag tror jag är för klen för att ställa mig på scen o bör nog upp en volym men när jag ska "bygga" ökar jag bara i fett..=/
    All lycka till med tävlingsformen! och tack för den energi du gav mig!

    SvaraRadera