torsdag 1 oktober 2009

Love the gym

Ja färdtjänst hade jag behövt idag efter ett underbart benpass! Jo det är underbart!
Efter en lite stressig dag på jobbet hann jag inte äta något som jag brukar på eftermiddagen utan det blev att göra iordning två drinkar istället, one before training and one after training. När jag känner näringsbrist så blir jag antingen otålig och på dåligt humör eller så blir jag lite åt det speedade och spralliga hållet. Fråga min omgivning =) Det finns liksom inget mellaning utan det är on or off.
Idag var det On=speed! Min uppvärmning med två kilometer löpning kände jag att benen kändes lite tunga...så klart bara psykologiskt då denna känsla alltid infinner sig innan mina benpass påbörjas. Efter lätt uppvärming i någon maskin så är jag riktigt taggad och en vilja infinner sig att få köra skiten ur sig. Jag vet, galet, men så funkar det...=)
Jag började med två övningar i benpressen x 4, liggade lårcurl x 5, en maskin där man står och kör ett ben i taget och lutar bröstet mot en platta x 3, här var jag galet trött och illamående kan jag säga. Grym kontakt och så kör jag alltid mina pass i ett bra tempo för jag vill alltid ha lite puls. Behövde lugna mig lite så jag körde båda "gyn-stolarna" för att hämta mig till dropset på benpark för framsida lår x 4, helt underbar! Åh me like! Sen vaggade jag runt gymmet lite innan jag varvade ner på en cykel i ca 25 minuter. Känns så underbart men stegen uppför trappan i funktionsrummet för min "drink-belöning" (SAN protein m choklad med mosad liten banan) kändes...ansträngande.....men härlig. Tanken att veta att ikväll när jag kommer hem ska jag dricka kaffe och äta mina goda pannkakor jag gjorde igår med en röra av kesella, vanlijprotein, kanel, valnötter, lite strödadlar blev jag så lyckling. Åh vad stolt jag är över mig själv att jag orkade stå och steka dubbelsats igår. Likabra att göra mycket då det är lite pyssel med dem.
Hoppas ni där ute haft ett lika gott pass och lika gott käk efter.
Kram på er och imorgon är det fredag!

2 kommentarer:

  1. Hej Madeleine, tack för din medverkan i utlottningen av mina träningsböcker! Har kikat lite i din blogg och tycker den är inspirerande!Du är flitig!Hör av dig till mig om du får tävlingsplaner! :)

    Tyvärr var det inte du som vann mina träningsböcker. Men eftersom det var så stort intresse för böckerna så erbjuder jag alla som deltagit i tävlingen att köpa dom för halva priset!
    (ca inköpspris för bokhandlare)
    Både Styrkeguiden o Stretchguiden för endast 137,50, endast Styrkeguiden för 70, eller endast Stretchguiden för 80 kr!

    Maila mig coach-online@hotmail.com för beställning så skickar jag dom omedelbums!!
    Ha det så gott!!//Cia

    SvaraRadera
  2. Cia: Attans då =( jag hör av mig!

    SvaraRadera