fredag 9 oktober 2009

Två annorlunda kompisar!

Jag har skaffat mig två nya kompisar som hjälper mig hålla nere kcal under kvällarna. Mina nya nya vänner ska jag vårda ömt under veckodagarna men inte spendera så mycket tid med dem under fredagar och lördagar. De övriga dagarna ska vi hålla ihop i vått och torrt och det gäller att inte svika varandra och låta något annat komma emellan och sära oss åt. Mina två nya vänner är Kaffe och tandborste! Kaffet intas när jag är "rastlös" och det är oftas då det går signaler till hjärnan att man vill äta men genom kaffet får annat att tänka på. Nu kan jag inte dricka kaffe hur sent som helst för koffeinet hindrar då min sömn men skulle jag bli lite sugen strax innan sängdags borstar jag tänderna lite tidigare istället. Fungerar jättebra! Jag ska bara tighta till mig lite och få bort några semesterkilon så jag ska inte påbörja något stor "operation" i höst/vinter. Fast vem vet, infinner sig motivationstoppen kör jag så klart vidare!



Jag fick ett mail sent igår kväll ifrån en reklamkonsult som hade en klient som ville annonsera på min blogg och jag skulle då få en månadssumma om de fick annonsera hos mig.
Först blev jag jätteglad och rörd i några sekunder sen blev jag skeptisk och vill därför tipsa andra som får likanande erbjudanden via sin blogg.
För min del kändes det lite konstigt att jag 1. fick mailet så pass sent på kvällen som efter klockan 22. Nr 2. så pass många läsare har jag inte så (vad jag tror) varför skulle någon vilja annonsera på min sida då? Nr 3. ingen vidare information fanns om varken företaget mailet kom ifrån eller om företaget som ville annonsera. Nr4 Jag har mailat tillbaka för följdfrågor men inte fått svar än. Min undran är om det är en bluff nämligen.

Nu kan jag vara lite arbetsskadad med tanke med vilken avdelning jag arbetar på men dessa tips vill jag iallafall ge er läsare. Först och främst kolla upp företaget grundligt. Styrelsemedlemmar, hur länge har företaget funnits, deras verksamhet, stabilitetsfaktorer, ja Allt! Ju större analys desto bättre så klart. Kontakta dem och be dem berätta lite om sitt företag och vilket företag som vill annonsera och vad för typ av annons - jämför med dina uppgifter om de överrensstämmer med dem du får. Googla på nätet om andra fått liknande mail från samma företag. Läs igenom villkoren noggrant vad annonseringen innebär både för dig och för företaget. Verkar allt seriöst så Grattis! Minsta tveksamhet tacka alltid nej!
Ibland kan jag vara "pain in the ass" men det är roligt att vara ifrågasättande och se det såhär att du alltid ska vara skeptisk och att det är deras uppgift som ska få dig att ändra dig. Verka inte för intresserad redan från början.
Jag väntar på spänning på svar på de frågor jag ställt och den researchen jag gjort, om de nu återkommer vill säga.


2 kommentarer:

  1. Hej Maddis..
    Äntligen fick vi träffas, tack för den trevliga pratstunden..jätteskoj!!!
    Tycker jag gott vi kan göra om...
    Du vet när jag kommer upp igen, du har säkert en tid för mej där då..*ler*

    Kramkram
    Millan

    SvaraRadera
  2. Millan: Ja äntligen kunde vi träffas på en fika! Klart det måste göras om! =D

    SvaraRadera