fredag 30 oktober 2009

Köpt mig lite tid




Ja det kan man väl sammanfatta att jag gjort! De senaste veckorna har jag levt lite som en stressig pajas. Ingen struktur eller planering i min kost när jag kommit hem på kvällarna i slutet på veckorna utan i stort sett proppat i mig det jag kommit åt. Sådär jobbigt när man tar öppnar kylskåpet och bara vill äta pronto men av någon anledning känner man sig stressad och tar vad man kommer över. Lite keso, någon morot, en näve nötter blir två...tre....fortfarande hungrig och så är det igång. När man hamnar i denna hemska situation känns det som man kan äta hur mycket som helst. Finns ingen botten för oavsett hur mycket du får tag i blir du inte mätt. Känns snarare att man blir mer hungrig. Varför blir det så då? Jo för jag saknar struktur och planering. Kommer hem sent senare delen av veckan och då händer alltid detta....nu ska det iallfall bli lite ordning för nu kommer november månad vara lugn och nu ska hela veckorna infinna sig i frid.
Fördelen är att det alltid finns en chans att bättra sig! Sitt ner vid matbordet, ät i lugn och ro, tugga maten väl. Det är det bästa både för kroppen och för matsmältningen.
Min helg kommer jag därför fundera ut lite hur jag ska lägga upp november månad och vilka resultat jag vill uppnå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar