torsdag 8 oktober 2009

Naturens växlingar likt våra egna!

Äntligen stegat in i rätt ände på veckan! Har nämligen haft vädigt svårt att sova hela veckan då det varit fullmåne...galet många dagar i rad tycker jag. Lite sömn behöver jag därför ta igen vilket jag ska göra denna helg då mina tre sista varit ett hektiskt farande av olika aktiviteter på olika platser.

Det blev en stillsam och fridfull morgonpromenad då vinden markand lugnat sig. Igår kväll piskade den mig på kinden så jag trodde jag blev tillfälligt förlamad. Genom vädrets snabba vändningar från dag till dag eller till och med morgon till förmiddag, middag till kväll och vice versa. Orkan till stillhet, ösregn till härliga soliga höstdagar osv då slog det mig det är NATURLIGT! Javisst! Naturen är precis som jag själv och många andra och det är med andra och helt naturligt. Från ena dagen känner jag mig "slim" och nöjd med det som möts mot mig i gymspegeln och vad Jag åstadkommit medans kommande dag känna precis det motsatta. Från ena dagen vara på toppen av berget till nästa långt nere i skosulorna. Det är helt naturligt att ha dessa snabba förändringar för naturen skiftar ju också sitt "beteende och humör".
Det känns mycket bättre nu när dessa tankar kom till min insikt istället för att känna sig totalt personlighetsklyven och ytlig. =)
Idag torsdag är egentligen badmintondagen men den uteblev idag och jag som var så taggad då jag ska testa några nya rack. Men denna energi la jag på mitt Bicepspass och det var inte fy skam det heller! Idag kände jag mig som "Heta Greta" istället för "Feta Greta" som jag kände mig sist jag var på badmintonplanen då jag hade noll fotarbete och kändes som jag hade bly i skorna.

Hit drömmer jag mig tillbaka dessa blåsiga dagar....härligt med minnen!

2 kommentarer:

  1. Jag behöver en modell i värmen snart så det är ju bara att anmäla sig :-)

    /Terje

    SvaraRadera
  2. Terje: Jag anmäler mig direkt "ler
    Ha en skön vecka!

    SvaraRadera