tisdag 29 september 2009

Hur kopplar du av?

Det känns helt underbart att känna mig pigg och glad igen! Tänk vad bara en halvdag avslappning kan göra och att få sova ut riktigt. Det gäller bara att inse i tid när det är dags att trycka på paus knappen och stressa ner. Min hy påverkas negativt av stress. Jag får otrevliga fläckar på höger sida på halsen och några utslag i ansiktet. Förutom känslan att inte hinna med samtliga saker i min vardag påverkas mitt humör negativt också. Blir otålig och jag hinner knappt prata med folk. Pipande och ringande mobiltelefon i fel situation kan också få mig lite labil. Det låter jättekonstigt för då säger folk till mig "men du har ju inga barn"...den är fin att höra... Precis som om de enda som får/kan stressa är barnfamiljer och vi som besöker träningslokalerna är endast ensamstående. Däremot hinner dem följa en hel del på TV - går det ihop?
Vi alla kopplar av på olika sätt och jag kopplar av genom att tända ljus nu när mörkret infaller, kollar på en bra film, läster en tidning eller ägnar jag mig väldigt lång tid i badrummet genom att göra inpackning, löddra i mig tokmycket och sedan smörja in mig i min favoritlotion med doft av kokos. Den får mig att tänka på varma härliga sommardagar och utlandssemestar! Det viktigaste är att veta vad som får just dig att varva ner!
Känner du dig höst-trött, ta en kväll eller två och gör bara det du tycker om och mår bra av. Jag lovar dig du är mycket piggare därefter!
Igår hade jag det riktigt mysigt efter ett bra axel-pass tillsammans med lite löpning. Kändes riktigt bra och tänk vad endast en kväll kan göra en så gott.

Min favorit övning som jag gärna har ofta i mina axelpass. Utåtrotations övning. Här är det lätt vikt som gäller för att undvika att armen tar övertaget och utför övningen. Armen ska vara intill kroppen genom hela rörelsen, precis som på bilden. Go syra!
Jag har idag fortsatt min nedvarvning genom att jag och en väninna varit på bio och sett "Flickan som lekte med elden". Denna lite mer overklig än den första delen men jag går emot recensenterna och säger att jag tyckte denna var bättre! Ser fram emot nästa i november.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar