tisdag 1 september 2009

Mat är glädje!

Jag blev helt till mig när jag idag på ICA Cityhallen såg att i charkdisken låg "mina" vegitariska spett som jag alltid äter i Sthlm och köper hem så där 10 stycken..hehe....där låg dem och jag blev helt....konstig.....! Jag tror vi alla som håller kosten och tränar mycket blir lite till oss av just mat. Utförsäljning av färsk kycklingfilé, stora plattor med ägg, tonfiskburkar är rena julafton för oss. Det är inte direkt att man köper ett pkt extra ägg utan man köper på sig ett lager. Åh vad jag ska njuta när jag äter veggo-spetten, plus att jag ska ägna en tanke åt Stockholm, vår underbara huvudstad! Helt perfekt som snabbmat när man är trött och även har tidsbrist!

Mitt pass för idag var Rygg och baksida axel. Känner att jag är lite "trött" i ryggträningen i vissa övningar. Hoppas det bara är tillfälligt och att jag kanske använt mig mer av biceps tidigare vilket resulterar i att jag isolerar ryggen på ett bättre sätt. När jag inte ser ryggen själv så är det svårt att se om utvecklingen gått upp eller ner. Jag får sätta någon på detta uppdrag!
Övningar jag utförde idag var chins på hissplatta, breda latsdrag bakom nacke, breda latsdrag framför med ett annat "handtag", rodd i maskin, rodd lutande på bänk med hantlar, samt enarmsrodd. Baksida axel "superman" på lutande bänk och en övning i cable crossen. Därefter var jag lat så istället för att springa gick jag istället på löpbandet i 30 minuter.

3 kommentarer:

  1. Mmmm..dom där spetten lät juh inte helt fel =), skänk mej en liten tanke oxå då, du vet juh om jag skulle packa ner "du-vet-vad" i en liten ryggsäck ;P *hotar&lyftermittpekfingermotdej*

    Det kan va lika skönt o bara gå på löpbandet...*tummen upp*
    Själv testade jag på Kickboxning igår, skitskoj=), tror jag fortsätter när jag flyttat upp =P

    Ha en skööön kväll Maddis..
    kram
    Millan

    SvaraRadera
  2. Vilken fin proffsig bild! Är det du som har tagit den?

    SvaraRadera
  3. Millan: hoppas du haft en härlig dag!

    Eva: klart jag har tagit bilden =) är ifrån en restaurang i sthlm!

    SvaraRadera