torsdag 3 september 2009

Piggare än någonsin!

Trots influensatider så måste jag säga att jag känner mig piggare än någonsin! Härligt! Förutom att hålla god hygien är det viktigt att kroppen får till sig samtliga ämnen och för att bygga upp ett starkt imunförsvar. Vad har jag då för tips? Själv har jag aldrig varit någon "piller-älskare" utan med en bra kost, träning och sömn bygger enligt mig bästa försvar. Äta mycket frukt och grönsaker och gärna välja så färglada färger man bara kan. Äta regelbundet och få den sömnen kroppen behöver. Försök vara ute i friska luften minst en halvtimme varje dag. När jag känner mig risig tokäter jag broccoli. Broccoli innehåller så mycket bra ämnen och när jag tycker jag ätit tillräckligt så äter jag lite till =) So far so good! Se till att tanka kroppen med alla näringsämnen. Jag är extremt sällan sjuk och drabbas jag av något är det mirgrän och det har jag inget direkt bot på......det beror ofta på stress, sömnbrist, vätskebrist och när jag är uppe i varav när jag sen slappnar av kommer det som ett brev på posten.....
Aktiv vila idag då jag har vilat från styrkan och spelat badminton istället. Spelade dubbel med tre killkompisar och trots att det hur många år sen som helst jag spelade dubbel sis så kände jag att nätspelet satt faktiskt ganska fint.
Imorgon är det den fantastiska dagen Fredag!

5 kommentarer:

  1. Ville bara säga att du är med på intervju på min blogg nu :)

    SvaraRadera
  2. Maria: åh vad roligt! Bra och kul idé du fått =D

    SvaraRadera
  3. Double pro är helmjölksprotein, inget annat.
    Kaseinet som förekommer i TMP är micellärt men samtliga fraktioner finns med i proteinet (även vasslefaktionerna)så det är ingen blandning av proteinerna. Däremot kan det möjligen misstolkas som att det är en blandning i ingredienslistan.
    På den nya påsarna kommer det att förtydligas.

    Att råvaran inte är "top of the line" är dessutom också fullständigt felaktigt. Det är en råvara som är dyrare än både kalciumkaseinat och vassleproteinisolat. Tillverkas i en fabrik som är underleverantör till flera av de största mjölkproteintillverkarna i världen.
    // Henrik Eiselt

    Ta reda på fakta innan du skriver helt felaktiga saker. Att lita på någon annans ord kan man ofta inte göra.

    mvh

    Richard

    SvaraRadera
  4. saknar hennes skratt på gymmet :((

    SvaraRadera
  5. Richard: jag är glad att det kom upp till diskussion. Jag har svårt att tro det kommer från "ingenstans" men oavsett så får vi aldrig reda på svaret då redigering sker snabbt Om det nu varit felaktiga "halter". Varje individ får tycka och tro vad den vill. Precis som när man läser "Se och hör" =D

    Anonym: ..men jag är på gymmet varannan dag och ler alltid =D däremot blir det inte så ofta i Kalmar numera....du får ringa på min dörr här i kronan eller på 23:an i Kalmar, vilket gym du nu är på....hmmm...."ler

    SvaraRadera