måndag 21 september 2009

Inte en chans att jag sviker Tina!

Måndag och det innebär Tinas Cookalong klockan 20 på fyran. JIPPI! Diskussioner gick på fikat i eftermiddag att kvällens stora program var något med Hollywoodfruar som gick på femman där en viss fru Anka gjort vissa pinsamma uttalanden. Jag har bara hört om henne men absolut inget program som lockar att se. Jag kommer ändå bli väldigt insatt när morgondagens förmiddagsfika infaller. Dessutom ska Carolina Gynning gästa Tina idag så det kommer bli grym fart. Jag har en kompis som ska vara med i hennes program till hösten så jag hoppas hon kommer prata lite om detta dating-program!
Måndagar brukar betyda vilodag men inte denna måndag. Helgens underbara väder gjorde att mina gymbesök uteblev. Jag och min väninna satt ute i solen på Kulzenska. Jag håller på med mitt fikaprojekt där jag ska besöka samtliga fik i Kalmar och göra en utförlig analys.
Min goda macka med kyckling, keso, ägg och grönsaker som var en specialbeställning! Det är ett mycket populärt ställe med mycket hembakat men tänk på att de inte tar kort om ni tänker besöka detta gamla charmiga fik. Av mig blir det ett högt betyg.
Lördagkvällen tillbringade vi också ihop med massa vin och skratt och så vinglade vi "lite hit och dit" så någon träning igår söndag uteblev. Jag tränar aldrig dagen efter jag druckit massa alkohol även att jag känner mig pigg så bryter det ner kroppen mer än "upp" har jag fått för mig.
Innan vinet intogs och tjattrade grillades det hemma på 23:an och medans pappa grillade hoppade jag hopprep på garageuppfarten! Det är skitskoj att hoppa med repet jag har med kullager, det går mycket snabbare. Jag är ju inte så duktig än för det var ju 20 år sedan jag hoppade sist säkert så något bättre hoppas jag på att bli.
Måndagspass blev ett bröstpass och 30 min cykel efteråt.

1 kommentar: