tisdag 8 september 2009

Blinka lilla stjärna

Nu i influensatiderna hörde jag på tv att man ska tvätta sig i 20 sekunder var gång. Något hysteriskt dethär med influensan kan jag tycka...men iallafall är 20 sekunder lika lång tid det tar att sjunga "Blinka lilla stjärna" sa han på tv. Detta testade jag idag när jag besökte toan på jobbet men jag tröttnade redan efter första versen och så lät det inget vidare heller för mina öron =)

Jag är precis hemkommen från ett riktigt kanonpass. Det känns riktigt bra med mitt varannandagsschema och jag testar nu att köra 5 setare. Först ut var armarna i söndags och shit vilken pump det blev och i måndags kändes det fortfarande riktigt gott i armarna. Idag var det axlarnas tur att få testa på detta. Sån go "syra"! Funny feeling - me like!
Övningar som frontlyft åt sidan, axelpress med hantlar, rotationsövning (favis), frontlyft nerifrån i cabel cross och avslutning med stång mot hakan. Kände mig riktigt pigg och fräsch och löpbandet log mot mig och ville känna mina lätta steg på sig så löpning på 11.5 i drygt 6 km så jag fick svettas ut lite "slagg" också.


Jag befinner mig i Flow och livet leker! På jobbet har jag roligt, träningen och cardion ler mot mig, jag har kommit in i rätt kostvanor och sötsuget har jag blivit av med! Jag kan återigen begränsa mig. Dock undviker jag plockgodis och glass som jag inte ätit på 3 veckor! Jag har dock inte gått ner ett "skit" enligt vågen eller måttbandet men jag mår riktigt bra och känner mig "slim" vilket är det som är huvudsaken hur jag mår. Jag trivs bättre än någonsin så jag känner att jag kommer vara i bra form snart igen. Tålamod bara!
P.S Besök gärna Marias blogg http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.11210650 och ställ frågor som cirkulerar i skallen så ska vi försöka besvara så gott vi kan.

3 kommentarer:

  1. Vad härligt att du e i "FLOW" *toppen*
    Känns bra att du känner dej slim fast bandet o vågen inte visar...ja då e man på topp.
    Sj har jag börjat med Kickboxning, som e såååå sjukt kul, o fasen vad man svettas, jag ska nog köra det när flyttlasset står på plats i lgh =P

    Kramen på dej Maddis
    Millan

    SvaraRadera
  2. Hoppas du sjöng tyst så det inte hördes ut så de andra på jobbet fick lida! ;)

    SvaraRadera
  3. Millan: Skoj med kickboxning!!
    Eva: Klart jag tog i för kung och fosterland! =)

    SvaraRadera