söndag 27 september 2009

Blåst och rusk!

Ja hösten har nog kommit nu iallafall....har varit passande höstväder igår när vi åkte runt på Skördefesten på Öland. På tillbakavägen stannade jag i stugen för en god höstgryta med pressad potatis med hela famlijen. Jag har varit uppe i varv alldeles för lång period nu och när jag vaknade imorse kände jag för ingeting. Kände mig tom. Tog beslut att bege mig tillbaka till Karlskorna ganska tidigt och få lugn söndagskväll utan stress och få andas ut innan den nya veckan påbörjas. Det är ingen fara med "stress-toppar" bara de dalar ner emellanåt men de sista tre veckorna har min topp inte dalat utan den har stannat alldeles för länge i toppen och det påverkar så klart både humör och hormoner. Nu känner jag mig riktigt lugn och jag känner att jag redan har det mesta avklarat inför morgondagen och klockan är på min sida!
Jag är redo för nya tag och nya utmaningar!
Det som gjorde mig på gott humör igen var ett gott bröstpass och träffade roliga känningar med sina "karismor". Klart det smittar av sig! Energigivare är bästa!

Jag har myst i soffan till "Vapenbröder" som är en av Johan Falks senaste film. Lite synd att det inte är biofilmer men jag köpte båda innan jag åkte hem och Joel Kinnaman är min favorit i denna serie. Han blev lite av min favorit i den förra filmen som är den ända som gick på bio som jag såg sist jag var i Stockholm. Han gjorde mig inte besviken i denna film helller....ojojoj....han får vara med på bild idag!
Ha nu en bra vecka alla och glöm inte att få din stresskurva att dala emellanåt och varför inte få den att dala tillsammans med Johan Falk filmerna? Grymt bra och riktiga "Madde-filmer"!

2 kommentarer:

  1. Hej Maddis...
    Trevligt med höstskörden på öland =)
    alltid nice juh =D
    Trist med dina dalar, MEN tyvärr så e det sånt som kommer med jämna mellanrum, så det e bara att ta tag i livet, göra det bästa man kan o fortsätta.

    Jag ville komma in hit Maddis, önska dej en riktigt trevlig ny höstvecka.
    Hoppas att det spinner på i bra fart.

    Stora Kramar
    Millan

    SvaraRadera
  2. Millan: Det känns bra att veta att det alltid väntar en ny dag! :)

    SvaraRadera