torsdag 17 september 2009

Tips på vad-träning!

Om någon skulle fråga mig om tips gällande volym på vaderna skulle jag tipsa om att börja spela badminton! Jag har alltid fått credit för mina vader, "Fitness-vader" vilket mina öron älskar att höra =) även hundarna i Venezuela gillade mitt kött..... mindre roligt dock...när jag får frågan hur jag tränat dem så kan jag faktiskt inte säga att jag slitit som jag gjort med övriga kroppen. Jag har spelade aktivit badminton i många år under skoltiden och det är det jag har fått credit för i gymmet. Jag har återigen börjat spela lite på skoj och vaderna växer redan om ogräs! Jag kör sällan vader i gymmet just för att jag har en bra volym med bra markeringar och jag vill faktiskt kunna använda stövlar även denna höst "ler"! Tänk om jag hade haft lika lätt att bygga upp övriga kroppen. Då hade jag vunnit VM direkt, no doubt!
Jag hade tajts på mig häromdagen och jag fick kämpa med att få av mig dem över vaderna och det knakade på bra. Så alla som är frustrerade över att tycka sig ha klena vader, hitta någon att spela badminton med. Tänk på att stå på tå så mycket du kan och orkar när du spelar för maximalt resultat! Givetvis är det olika från individ till individ som allt annat gällande träning men det kan vara värt ett försök. I övrigt går jag mycket och springer endel som också kan vara en bidragande orsak till markeringarna. Lycka till med vadträningen!
Här kommer jag infinna mig i helgen! Gymmet i Kalmar och jag har planerat in två pass!

2 kommentarer:

  1. Nu vill jag se en bild på de här vaderna som du skryter om.

    /Richard

    SvaraRadera
  2. Richard: det är inte jag som säger utan andra, du vet jag är självkritiskt till det mesta. Så fort jag får tillfälle ska någon få plåta dem, så får du gör din bedömning =) rock on!

    SvaraRadera