onsdag 16 september 2009

Kärlek!

Ja idag har det var kärlek från början till slut!
Alltså, vilken morgon! Så fantastiskt ljuvligt och jag blir så lycklig varje morgon jag får vara med och njuta. Helt vindstilla, vattnet låg spegelblankt, lugnt och tyst ute. Mörkret tog hand om mig i början för att sedan låta soluppgången möta mig! Bättre start på dagen finns inte. Kärlek kallar jag det!
Tränade ett grymt bra axelpass imorse också. Kärlek kallar jag det. Vädret gjorde direkt att jag blev pigg som en nötkärna så det blev ett toppass! Jag kände på mig solen skulle stråla hela dagen på mig och så vid lunch hade jag "Ragga-date". Jag och min träningskompis har som tradition att under höst och vinteråret äta Raggmunkar ihop på lunchen när det serveras. Idag var det dags! I en vecka har vi pratat och fantiserat om Raggerna och förberett oss för denna fantastiska måltid så vi stod så klart och hängde på låset innan halv tolv. Ägarinnan skrattade åt oss när hon såg oss med stor glimt i ögat! De hade säkert stått och skalat potatis hela natten när de visste vilka som skulle komma på besök.
Idag skämdes vi inte och inga begränsningar fanns utan idag var det kolhydratsdag som hette duga. (okej då, vi skäms aldrig...) Varje tugga avnjöts och så klart blev det två stora lass. Betoning stora! Vi hade kunnat ta med ett helt fat ut till vårt bord och delat på. Helt perfekt stekta och lingon till så klart. Där satt vi ute i solen och hade det helt underbart. Kände mig som en orm, ni vet efter sitt byte lägger dem sig i solen för att päsa. Det var en kanonlunch! Kärlek kallar jag detta! Till min stora förvåning blev jag trots detta jätteintag inte färdtjänsttrött och inte uppsvullen nämnvärt utan mer tvärt om att jag blev nästan lite speedad och tramsig på jobbet istället. En kollega undrade om jag verkligen varit och ätit för han hade förväntat sig att jag skulle halvligga och haft datorn på magen som ett uppjäst bord. Något fel med kroppen är det, så är det bara! Jag kan äta hur mycket som helst - det tar inte stopp. Jag ligger väl på samma intag som Samuelsson, Världens starkase man.
Ikväll hade jag instruktion också och det var en kul instruktion och så fick jag åter beröm över mina armar. Tack det värmer så. Jag kallar det kärlek. Tänk om alla dagar varit som denna! Le från morgon till kväll. Det är kärlek!

Här hänger jag på Fjäderholmarna i somras. En härlig Stockholmsvistelse! Vi hade riktigt skoj och hoppas på fler arbeten ihop om jag bara kan fortsätta leverera en bra form...

4 kommentarer:

  1. hehehe,det va en god raggadejt..men vi kunde faktisk få ner ett gäng til juh...

    SvaraRadera
  2. Bamse: Hehe, ja, nästan så man blev lite besviken att vi inte blev "färdtjänstmätta" =) haha, jag hade velat ta de där tre till som vi pratade om -skäms- "asgarv, men jag vågade inget säga, haha
    kram =D

    SvaraRadera
  3. "färdtjänsttrött"?! Haha!!

    SvaraRadera
  4. Eva: ja ett perfekt uttryck tycker jag! =D
    alla förstår innebörden direkt "ler

    SvaraRadera