söndag 6 september 2009

Härliga söndag!

Känner att den är så bra att jag imorse planerade att jag faktiskt kör två pass idag med att splittra biceps och triceps. I förmiddags körde jag triceps med pushdown både smalt och brett grepp x 5, rep nedre trissan x 5, enarms diagonalt med handtag samt enarms rakt ner utan något handtag alls x 5 och avslutade med kickback x 4. Samtliga löpband var upptagna så jag cyklade 30 minuter istället.

Igår lördag lagade jag så god mat så jag åt faktiskt upp allt som fanns i pannan.....oj.......Inget avancerat alls och inget nytt heller men jag fick en riktigt härlig smak. Detta innebar att jag inga lådor har tills idag så jag har gjort samma mat idag =D MEN jag har redan lagt upp resterande i lådor efter jag tagit upp min portion för att inte hamna i samma situation igen.

Jag tog skar färsk svamp, röd paprika, lök, squash, sockerärtor och kryddade med "hawaii-krydda" och stark mango chutney. När grönsakerna mjuknat till sig tillsatte jag kikärtor och lite torkade aprikoser samt färdig grillad kyckling som jag rensade igår. Kryddade lite till. När allt värmt till sig klippte jag rikligt med korriander och blandade runt allt och drog pannan ifrån plattan. Lät det svalna någon minut innan jag tillsatte lite kesella och blandade runt allt för att få det lite mer såsigt. Till detta serverades dinkel. Blev en sån hit! Men som sagt, god mat ökar aptiten.......men jag har räddat resterande i lådor alla redan så jag har morgondagen räddad =D

Alla i min omgivning vet om att jag lägger mycket pengar på mat och min tid som jag spenderar vid spisen så jag fick en fråga hur min kyl ser ut. Fyllda kylskåp är det bästa som finns så här kommer en bild jag precis tagit ur mitt kylskåp - det ekar aldrig i mitt skåp!:
Jag har något för alla smaker vill jag lova! Lax, kräftor, kyckling, grönsaker, frukt, keso och endel ägg mer ser jag =) Det är Champinjoner i påsen som det står "Exotic snacks" på..... Men det var väl ingen som trodde jag skulle kunna ha nötter hemma ändå....och inte i kylen kanske....=D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar