måndag 17 maj 2010

Nedräkning!

Time flies, det känns som jag använder dessa två ord allt oftare....skrämmer mig själv lite faktiskt. Jag har nämligen endast 4 dagar kvar att arbeta här nere på denna underbara plats. Nedräkning brukar normalt sett vara en positiv innebörd men för mig är det med blandade känslor och sorg. Jag avslutar mitt kontrakt i början av juni men jag har arbetat ihop semesterdagar så när jag igår räknade efter mina arbetsdagar som kvarstår så blev jag lite chockad, eller ganska mycket! Mamma Mia! Slow down, PLEASE! Jag är inte färdig än!
Jag har därför lekt lite Bergman idag då jag släpat med mig videokameran och jag har under denna tid filmat Nada...så dåligt av mig så på siestan idag påbörjade en snygg början. Filmade hotellområdet, hur vi bor, gymmet och lite ifrån klasserna. Strukturerat, seriöst och intressant!
Vanliga kort i all ära men levande bilder är ändå något speciellt. Det är viktigt för mig att filmen blir bra för det är ett sån kanontid jag haft här. Helt underbart när jag kom ner till gymmet med videokameran i högsta hugg helt spontant och när jag har den i näven brukar folk fly fältet eller bli tysta som möss (så ett tips om ni vill ha tyst på folk - köp en videokamera) men mina goa kollegor blev jätteglada och skojade, vinkade och spexade framför kameran. Underbara ni e! Kommer sakna detta underbara gäng.
Igår kollade jag lite på kartan om vilka platser jag vill besöka innan jag lämnar ön. Redan på onsdag påbörjas listan att bockas av. Till helgen besöks dessutom Lanzarote för att kolla Iron Man!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar