lördag 22 maj 2010

Vilka prestationer..

Jag sett idag på södra delen av Lanzarote, Puerto Del Carmen, en mysig liten by där en av de tuffaste Iron Man racen går. Lanzarote är så bergig då det är en vulkanön så därför är det väldigt tufft att cykla och springa på ön. Vi tog färjan ifrån Corralejo ifrån vår ö, FuerteVentura och så stannade vi natten hos vänner till han jag åkte med för att vara på plats klockan 7 när starten gick.
I Iron Man tävlar både män och kvinnor i samma klass. Iron Man inledes med ett morgondopp på 3,8 km.
Det gäller att ta rätt påse inför sitt...

......Kostymbyte ifrån simmning till cykel.

Upp på cykeln för att cykla på denna tuffa ö 180 km. Jag själv anstränger mig väl inte så mycket mellan grenarna, det var det ju så många andra som gjorde denna dag så vi gick också ner till stranden och badade för att svalka av oss lite och vi hann även med lite shopping =)

Då kvarstår endast en löprunda på 42,2 km, solen gassar och inget moln så långt ögat kan nå.
Alla så grymma att utsätta sig för detta frivilligt!
För att inte bränna min hårbotten tog jag vad jag hade "ler, jag har bränt den en gång tidigare och undviker gärna det igen....det är väldigt svårt att borsta håret och när man sen börjar fjälla är det inte heller grant.

MÅLGÅNG och Andra platsen intog denhär herren! Drygt 8 timmar och 40 minuter om jag minns rätt! Strax före målgång tog han sitt barn i famnen. Vinnaren videofilmade jag istället. Det är så knöligt att ha två kameror...
Jag har haft en mycket intressant dag! Två flugor i en smäll då det är första gången jag var på Lanzarote och aldrig sett Iron Man heller. Jag gör så mycket skoj här i Spanien!!!

2 kommentarer:

  1. Såg ut som en härlig dag, men stackars ironman deltagare..men du såg juuh ut o ha det härligt... =D

    Kramar i mängder
    Millan m bihang!!!

    SvaraRadera
  2. Millan: Jag hade en fantastisk dag "ler, kul att se när andra jobbar, fast ville nästan själv också testa på och bli total utmattat....jag är väl inte riktigt som jag ska men jag undrar hur de gör när de behöver kissa, jag som har en sån liten blåsa och när jag dessutom springer blir jag ännu nödigare =)
    Hoppas du mår bra vännen!!!!!!! Träffas sen när jag kommer hem direkt!

    SvaraRadera