tisdag 11 maj 2010

Vrålat......

har jag gjort på min siesta idag! Det är dags att höja intensiteten lite igen efter jag promenerat under mina siestor ett tag nu. Så jag tog en runda på 50 minuter mot "Light house" och alla som sprungit dit i vårt team har vrålat och skrikit oss genom denna sträcka som är i lätt lutande uppförsbacke hela vägen och har man tur har man också motvind. På tillbaka vägen är det dock betydligt enklare. Klart det är varmt att springa därför jag nu promenerat en tid men känner nog att jag har det som ursäkt för jag är lite lat och det vill jag inte vara för genom lathet får jag inga resultat. Kan liksom inte påstå att jag är i en bra form tyvärr...=( Däremot är det så riktigt gutt att svettas så mycket och att ansiktet känns som ett eldklot är ännu bättre. Till hjälp hade jag min MP3 som aldrig sviker och med kanonmaterial ifrån Elin kändes det nästan "lätt".
I de jobbiga partierna "sjöng" jag ut vill jag lova! Man möter inga förutom några bilar och getter denna sträcka. Varning för getter-skyltar här är lika vanligt som Älg-skyltarna hemma. Vila från styrkan idag och ikväll var vi några som åkte till Supermarket och jag är nu lycklig efter ha ett fullt kylskåp igen. Inhandling av ägg, jordgubbar, apelsiner, päron, avokado, olika nötter, yoghurt och protein. Imorgon är jag ledig vilket innebär utrymme för snask och jag längtar så till champagnekväll vid stranden så denna gång hamnade också choklad och chili-pringels i min korg. Vilken evening!!

2 kommentarer:

  1. Mys!! Och när du kommer hem ska vi ha mysiga strandkvällar med picknick och gottigheter här! :)

    SvaraRadera
  2. Eva: Jippi!!! Så fantastiskt! Och på dagen fixar jag pannkakor som vi har på stranden =)
    Kramar i mängder

    SvaraRadera