söndag 9 maj 2010

Livet är underbart

när det ända som känns besvärligt förnärvarande är att det är så krångligt att ta på sig Sport BH:n efter jag duschat. Torkar mig noga noga men ändå står jag där i flera minuter helt intrasslad och kämpar hit och dit så jag nästan skulle behöva mig en ny dusch =)

Jag kan inget annat än att le åt att det faktiskt är mitt "storsta" bekymmer. Vilket underbart liv! Inga "måsten" och inget stressande som jag alltid hade innan jag åkte hit så jag ska ta mig en funderare hur jag ska göra för att forsöka behålla detta levene framöver när jag åter står på den Svenska marken, vilket blir i mitten pa Juni. Lagom till den svenska sommaren och uteserveringarna ska intas. Bra tajming men jag vet sa väl att efter några veckor kommer jag vilja vara tillbaka har i denna fantastiska miljö, klimat, människor, arbeta med underbara gäster från olika nationaliteter och med sportaktiviteter jag gillar och alla skratt jag dagligen får uppleva här.

Träningen idag har bestått av min egna morgonjogg på 32 min och något senare en mindre morgonjogg med gästerna. Ett gott axelpass och under min siesta chillade jag i stolstolen med en tidning och man får inte glömma hur viktigt det är att låta kroppen vila emellanåt.

Ikväll har jag träffat nya vänner då jag har varit på BBQ-kväll. Jättetrevligt med härliga grillspett och goda tillbehör i ett vackert hus. Mycket gästvänliga så jag hade en trevlig grillafton. Idérik och stor grill!
Till alla er där hemma nu försök att chilla ner och stressa inte! Gör det du mår bra av, prioritera Dig själv i första hand emellanåt, det är faktiskt också viktigt och inget du ska ha dåligt samvete över. You make the rules! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar