onsdag 19 maj 2010

Vila och Massage!

Nu trycker jag på "Paus-knappen" i några dagar för att återhämta mig lite. Jag är väldigt dålig på att vila även att jag är väl medveten om hur viktig den är så blir det ändå att jag nog tränar lite för ofta. När man också kommer till den punkten att man verkligen tycker att "inget händer" måste jag ju höja intensiteten. Men egentligen är det kanske vila kroppen behöver istället men det är så svårt att få in i huvudet. Det låter ju så fel, VILA...nä, kan ju inte vara effektivt...även att man är så bra för att predika för andra hur viktig vilan är och varför, så när man kommer till sig själv är det inte lika lätt att leva som man lär. Men jag ska nu vila ifrån styrketräningen några dagar och bara utöva min morgoncardio och sen ska jag bara njuta av att VILA! Jag vill ju inte förlora den muskelmassa jag byggt upp. Jag ska återhämta mig genom vila och senare i veckan även boka en tid för massage för att få lite hjälp med att få ut slagget i kroppen och framför allt i benen då jag joggar/springer en del här.
Jag började idag, som dessutom är Dag 1 på min lilla semester. Jag har haft det så fantastiskt. Inte ett moln på himlen under hela dagen och jag har bara njutit av att ligga på Stranden i Caleta De Furste tillsammans med Elin och Laura, vi har shoppat och ätit underbar mat med mycket aioli och ljust bröd! Jaa, idag var det en sån dag! Jag vet nog inte hur många gånger vi sa till varandra hur tacksamma vi var över denna dagen ihop och hur vi njöt av stunden och av hela livet!
Stanna upp och känn efter, lever du livet som du vill? Svarar du nej, är DU den ända som kan förändra din situation! Du bestämmer, visst är det skönt att det är dina val som är viktigtast!
Vi hittade en underbar liten bukt att chilla på!

8 kommentarer:

  1. Åååååå vad ljuvligt!!!!

    SvaraRadera
  2. Eva: "ler! Men vi ska chilla mycket på Öland i sommar like always!! =)

    SvaraRadera
  3. Det kan du skriva upp! ;)

    SvaraRadera
  4. Eva: Jag antecknar så klart! =)

    SvaraRadera
  5. Åhh dessa bilder ser helt fantastiskt mysiga ut =). Vi hade toppenväder här igår med, men inatt bakade det loss i åska o vatten, men det har lugnat ner sig nu.
    Dom lovade toppenväder i helgen, så då får det kanske bli lite grillning =)
    Vi saknar dig nu här hemma...

    Puss o kram
    Millan

    SvaraRadera
  6. Millan: Åh vad mysigt! Jag ser fram emot ett riktigt åsk och ruskväder och gå till Hemmakväll och hyra film och köpa mig en STOR godispåse =)
    KRAMAR i mängder!

    SvaraRadera
  7. Ser helt klart Gynsamt ut!! =)Skulle def kunna stå ut med det det där!

    SvaraRadera
  8. Tobbe: "ler, jag har inget att klaga över =)

    SvaraRadera