tisdag 25 maj 2010

Don´t stop the music!!!

Igår rasade min värld samman något då min MP3 inte vill vara med mig längre. Pysslade om den lite extra och tänkte att även den kanske behövde återhämtning då den används flitigt dagligen under min cardio och i gymmet. Men den var inte lika bra på att återhämta sig som jag så jag tog mig till grannbyn, Gran Tarajal för att se utbudet av ny spelare. Besviken igen! Fanns inget bra utbud och jag gillar absolut inte att köpa något jag inte gillar bara för att jag måste. Jag har mina krav då det är viktigt för mig att den ska fungera enkelt, smidigt, lång speltid och med bra fäste när jag anväder den vid träning. Sen om den är på 1G eller 10G spelar mig ingen roll. Så jag fick inte inhandla mig någon ny leksak, nu gäller det bara att hålla ut hela morgondagen för dagen därpå hyr vi bil och då åker vi till ett stort ställe med massa elektronik.
Jag är lite grabbig när det gäller sådana saker och gillar verkligen att gå och kolla på TV, kameror, videokameror osv =D Ska bli skoj att besöka MediaMarkt igen när jag kommer hem.
Min dag har varit som en semesterdag ska vara annars. Avslappnad och med ett leende på läpparna. Låg på piren och intog lite sol tills det var dags att gymma lite efter några dagars uppehåll. Direkt efter triceps-passet gick jag ner mot courten där Elin höll i "Strech & Relax" så jag fick strecha kroppen lite för det gör jag så sällan. Hon lämnar dessvärre ön senare i veckan och jag överraskade henne genom att dyka upp. Jag strechar bara efter jag kört ben ska jag erkänna. Riktigt bra klass för hon har lagt in övningar som inte tillhöt de vanliga traditonella vilket var riktigt bra. Kändes grymt på sina ställen i den gamla kroppen som jag inte känner jag strechar de "vanliga" övningarma! Men jag kände mig ändå ganska vig.Bilden har inget att göra med strech-klassen utan bara en bild när Elin instruerar, hon är verkligen proffsig! Hon kommer bli saknad av oss alla!!

Ikväll har vi haft tjejkväll och kollar på "Sex and the city"-filmen. Den har jag inte sett innan men den gav mig många skratt. Inga tårar för min del men jag gråter aldrig offentligt "ler. Jag har väl ett hjärta av sten, haha. Tvåan kommer snart på bio så den måste man se! Mycket trevliga filmkvällar för då köper alla med sig något gott och så dukar vi fram detta på två stolar. (vi saknar bord i sovrummen) Vi sitter i två sängar som är möblerade som i ett L och så har hon köpt kuddar också så det känns som en soffa =) Så mysigt!

2 kommentarer:

  1. Naaa! Your so sweet! Oh I Can prata Svenska med dig! Verkligen bra overaskning att du kom pa passet! Imorn ser jag fram emot en grymt bra dag! Och vi ska fixa dig en ny mp3! HAsta Luego! Kraam!

    SvaraRadera
  2. Elin: Bara sug åt dig för jag menar det verkligen! =) Tomorrow it is, ska snart ner och se om jag kan fixa någon rolig leksak att köra =) seeee yaaaaaaa! kjam

    SvaraRadera