onsdag 12 maj 2010

Tack till den som uppfann hårsprayet!

För just hårspray kan man använda till så mycket mer än bara till frisyren. Även om man inte använder just hårspray till sin kaluffs så rekommenderar jag ändå att alltid ha en flaska hemma, speciellt om du är tjej. Det är effektivt mot insekter när de sitter på konstiga ställen när man inte kan ta till skon och slå ihjäl dem med. Ny erfarenhet idag är att hårspray också fungerar utmärkt på kakelackor! Jesus Amalia vilken pärs! Och tack Elin för du är min hjälte och tack Laura för ditt supportande stöd! Vi tre var riktigt bra på att skrika i kör =)
Jag skulle ta fram datorn som jag förvarar i garderoben och när jag öppnar för att ta fram datorn möts jag av en stor kackelacka, OMG, chockad så klart blev jag, så jag skrek och stängde igen. Samlade mig några sekunder, öppnade igen och mycket riktigt hade jag sett helt rätt, det var ingen dröm. Dansandes som en indian mot dörr nr 2 där jag visste Elin och Laura befann sig för en gemensam insats. Elin var den djärva av oss med sopborstskaftet tillhands medans jag intog hårsprayet för att "söva" den något. Laura övervakade agerandet och hjälpte till att skrika och skratta. Den var så large! När vi väl fått den drogad sopade vi ut den och öste stenar över den för vi har läst att min inte ska slå ihjäl dem.
Denna incident tog mycket energi ska ni veta men jag gick sedan ner mot gymmet och hoppades ha krafter kvar till mitt planerade ryggpass och vilket pass! Helt underbart men jag tror faktiskt inte det var kackelackans förtjänst - No way!Intog lite mat efteråt och en ny upplevelse då jag aldrig ätit get innan men det var helt okej. Smakar som kyckling men lite torrare i köttet eller så tillagas det kanske bättre på en riktig restaurang.

2 kommentarer:

  1. Låter som om vi grabbar är lite som kackerlackorna.... Vi gillar o få höra "den var så L...." hehe, o sen så "drogar" ni oss lite så blir vi slöa o trötta.... Fan oxå...!! hahaha

    SvaraRadera