söndag 28 november 2010

Idag var det min tur............

och då menar jag inte "tur" i den bemärkningen......
Morgonrundan blev väldigt kort denna morgon. Det har kommit galet mycket snö även till södra delarna av landet. Mitt första hinder var att istället för att gå ut genom grinden fick jag klätra över för grinden gick inte att öppna. Lite kul tyckte jag faktiskt! Men att det var sådan halka har jag aldrig varit med om. Inte ens mina halkskydd kunde hjälpa mig denna morgon. Parerade väl säkert tio gånger innan jag föll på marken och slog i vänster sida så det gjorde galet ont och jag ska erkänna att jag fick ligga kvar ett tag på marken för jag kunde inte resa mig. Och då är jag ändå en person som gillar smärta. Min första tanke var måtte jag inte skada mig nu i ben, knä eller axel. Hade det varit 10 år sedan hade min första tanke varit "Hoppas nu ingen såg detta"!
Mobilen flög till andra änden av gatan och jag kände mig verkligen som en tecknad figur som gjorde värsta vurpan. Det var bara att gå hem igen....återigen parera flera gånger och det är så trist när jag sett fram emot en vacker vinterpromenad med lite vackra foton. Nu blev det bara platt fall rent ut sagt.
Men jag har Kalmar FF:s färger på mitt arsel nu, en röd och en vit skinka. Därefter kommer den likna mer åt Göteborgs, blått och vitt. =)
In och baka mitt Surdegsbröd istället och det görs ju inte på en kvart så med facit i hand kommer jag nog köpa det framöver. Binda upp sig så där med att baka i 20 min, jäsa 45 min, jäsa i form 45 min och till sist grännas i ugn i 45 min. Så smidigt att bara köpa hos bageriet på några sekunder. Jag hoppas det ska falla mig i smaken iallafall trots att jag gjorde lite missar när jag läste instruktionerna =)
Jag hoppas det är bättre att köra bil för jag ska till Kraftverket Gym och köra biceps och bröst idag!!
Var rädda om er!

4 kommentarer:

  1. Förlåt om jag skrattar lite men din beskrivning av färgerna lät så rolig. Jag vet hur det känns för jag har lyckats göra två rejäla vurpor senaste tiden, en av gångerna vid en busshållplats full med ungdomar som skulle till skolan. Men jag bjuder på den underhållningen. =) Hoppas det gick bra för dig och att du håller dig på benen resten av vintern. Kör hårt på gymmet! /Pernilla

    SvaraRadera
  2. Pernilla: Hehe, jag blir så glad när jag får andra att skratta! Det tycker jag är underbart så skratta på! =) Vi måste vara försiktiga nu så vi kan träna på som vanligt! Var rädd om dig och all lycka med träningen. Shit, det slutar inte snöa här......åh.....jag är redan trött på snön...=/

    SvaraRadera
  3. Det är det jag säger...Det bor en liten Blåvitt-supporter i oss alla! Även på de mest konstiga ställen tydligen! haha ;-)

    Får väl se hur vädergudarna är med mig om en stund? Om jag kommer iväg m flygbussar, flyg o annat här i kväll??

    SvaraRadera