torsdag 18 november 2010

Jag Vill!!

Den senaste tiden har jag drömt mig bort dit jag alltid velat åka. Nämligen att "leka" i USA och bland annat kring Venice Beach. Tänk vilka underbara morgonjoggar, kvällpromenader, inlinesåkning, få känna mjölksyran i sanden och springa i vattnet, träna på utegymmen, shoppa och bara kolla runt och njuta av livet!
Jag blir galen när jag tänker på detta och fantiserar! Nästan så jag funderar på att sälja lägenheten, flytta hem till mamma och pappa, dra till USA och komma hem när pengarna är slut eller får tråkigt. Vill jag stanna längre säljer jag även bilen.
För mig är det viktigt att förverkliga det jag verkligen vill göra. Det går inte att ångra sig när det väl är försent. Jag har aldrig varit i USA men jag har fått för mig att amerikaner är väldigt trevliga. Igår satt jag och googlade och blev bara mer och mer ivrig. Det hade verkligen varit en kick både för träningen och för min själ. Jag måste verkligen dit innan jag hamnar i trälådan och den vet man aldrig när man ligger i så varför vänta?
Hmmm, yeah yeah, annars får jag nöja mig med en träningsresa till Tallin början av nästa år.
I övrigt flyter mina aktiviteter på i rätt riktning och det känns som att kroppen och psyket börjar sammrbeta allt bättre. Jag känner mig fräsch inombords också vilket jag gör när jag håller mig borta ifrån socker i den mån jag kan och är ute i friska luften och när jag dricker mycket vatten. Socker är verkligen en fälla så jag försöker tänka att tanka hellre med mat och No Sugar Added och begränsa mig till några bitar för det är inte värt det helt enkelt att sätta i sig den där stora påsen för den orsakar mer bekymmer än glädje och jag hamnar på fel väg. Rätt focus är ett måste för att lyckas. Uppnår jag inte det jag vill får jag anstränga mig mer.

2 kommentarer:

  1. "Dream as you´ll live forever, live as you´ll die tomorrow". Härligt med en person som vågar ha drömmar! Du verkar dessutom vara en som förverkligar dina drömmar, se bara på Las Playitasvistelsen =), så du hamnar nog snart på andra sidan Atlanten. Även om våra drömmar skiljer sig åt så känner jag igen mig. Tyvärr förstår inte alla i omgivningen detta utan undrar varför man aldrig kan vara nöjd. Förresten ska du till Gbg på FF? Ska dit för första gången, härligt med inspiration. Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Pernilla: Vilket sant ordspråk, det ska jag lägga på minnet och även hur jag fick den =)
    Jag instämmer helt med vad du skriver och ibland tom visar sig avundsjuka men det gäller ju att våga!
    Du kanske är sugen på att göra mig sällskap förresten;)
    Självklart ska jag upp till göteborg! Bor på Gothia och det är 4:e året jag besöker och jag lovar du kommer ha grymt skoj! Hoppas vi springer på varandra även "live". Jag önskar dig en underbar vecka!

    SvaraRadera