måndag 8 november 2010

Förbered dig!

Lika bra att förbereda sig så gott det går nu när kylan smyger sig närmare.
Tillhör du dem som inte gillar mörker och kyla försök då att se att varje årstid har sin charm =)
Bocka av checklistan se så inget väder stoppar dig ifrån dina aktiviteter. Jag känner mig förberedd och "trygg" när jag vet att jag har:

Gortex-skor - Hösten bjuder på regn så torr om foten är ett måste!
Ullstrumpor - Ett måste vid flera minusgrader som håller foten varm och stöter ifrån sig regn och snö istället för att suga åt sig vatten som en vanlig bomullstrumpa.
Olika tjocka mössor vid olika temperaturer.
Olika tjocka vantar vid olika temperaturer.
Muffar till öronen
Långkalsonger
Regnbyxor
Halkskydd - Snart är det också halt om det ska inte stoppa mig ifrån att promenixa!
Vindtät och gärna vattenavvisande jacka
Vindtät och gärna vattenavvisande tröja
Reflexer om inte kläder och skor redan är utrustade med det.
Halsduk eller liknande till halsen.
Lypsyl och bra lotion när huden blir torr av kylan.
Kaffe, te, ljus, filt och gosiga mysstrumor att gosa med när jag kommer in!
Några bilder ifrån härliga promenader ifrån Kalmar i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar