onsdag 10 november 2010

Ingen flygplansportion här inte!

Ojoj i min "låda".....jag är så där förfärligt mätt så jag knappt varken kan sitta, ligga eller stå.
Jag har ändå varit ute och gått en stund men det har inte lindrat mitt besvär.
Jag gjorde en såndär god "Grönsaks-Panna ala Madde" och det är så tragiskt att god mat ökar aptiten. Tyvärr har jag ingen mat kvar så jag kan visa den färglada maten på bild =( Däremot tycker jag ni ska testa själva! Jag tog lite vad jag haver och så ner med allt och krydda.
Att laga mat utifrån exakta recept är ju så omodernt, hehe!

Jag började med att grovhacka lök och stekte den tillsammans med ingefära. (tycker det är mycket godare när löken är i större bitar för lite tuggmotstånd). När den mjuknat tillsatte jag squash, abugine (denna grönsak kan jag aldrig stava till), färska champinjoner, röd paprika och minimajs. Kryddade med chili och timjan. Tillsatte därefter ICAs krossade tomater av chili.
Där fick det puttra tills jag var nöjd med konsistensen av grönsakerna. Strax innan jag skulle lägga lasset på tallriken så la jag i strimlad kalkon och blandade runt. Proteinkällan kan man välja precis vad man haver för oavsett om du har räkor, qorn-bitar, kyckling, torsk eller lax så passar denna fantastiska röran till allt. Däremot glömde jag hälla i ett kuvert av saffran som jag annars hade planerat, men det får bli nästa gång! Allt gick ju åt idag så det blir väl ett nytt lass imorgon kan tänkas.

Min dag för övrigt har varit härlig. Perfekt väder idag! Nästan vindstilla, några plusgrader, lite fuktigt i luften så när man andas in känner man hur energin går upp till knoppen och ner till lilltån så hela kroppen känns som att blodet blivit till RedBull istället =))
Körde axlar på gymmet idag och jag trivs kanon på "nya" gymmet. Alla glada och det känns mer seriöst här. Det är så gott också att "Hemmakväll" ligger bara någon gata ifrån så det är perfekt att efter hårt pass och dit och hyra några filmer för att sedan återhämta sig på soffan. Fast när det gäller godiset får man "se men inte röra", iallafall nu. Jag försöker hålla mig till godis en gång i veckan för att hårda till mig lite. Blä, jag trivs inte alls när jag är degig och blek som ett lakan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar