torsdag 25 november 2010

Tur jag har höften

då den är bra att ha när jag lagar mat och bakar då jag "höftar" =)
Sötpotatis-pizza var på min meny idag med topping av strimlad kalkon, färska champinjoner, rödlök, keso, 1/4 banan och curry. Lite tomatpuré på min pizzabotten som då består av mosad sötpotatis, lite pofiber, olja, bakpulver, kryddor och linfrön, fiberhusk använder jag nog också när jag tänker efter. Utöver denna gourmet måltid har jag inte haft så bra dag faktiskt. Sovit illa inatt så det har säkert varit fullmåne och när jag vaknade gjorde jag allt man INTE ska göra när man har svårt att somna om. Detta ska man alltså inte göra:
Sätta på TV:n - Jag kollade på MTV och Osbournes Show. Familjen skjutsade dottern Kelly till ett ställe för hon håller på med piller. Jag undrar ju faktiskt lite vad som händer nu ska jag erkänna.
Logga på datorn och tände ett ljus.
Man ska undvika tända lampor och aktivera sig säger doktorerna. Det bästa rådet ifrån dem är att man går upp ifrån sägen och sätter sig på ett mörkt ställe några minuter (köket tex) och sedan gå tillbaka till sängen för att somna om.
Med störd sömn fungerar jag mycket sämre, jag kräver minst 7-8 timmar. Så mitt träningspass idag som var rygg hade jag inte alls samma ork som jag är van vid så jag vatt besviken och ledsen över detta så klart. När jag kör superset behöver jag extra av allt dessutom. Tankade också kroppen med fel bränsle igår och skulle haft i mig mer riktigt mat istället för att droga kroppen med socker som gör mig nerstämd. Kände mig nästan bakis på dagens pass så förmodligen hade jag väl också inte druckit tillräckligt.
Men som tur är finns det en natt till inom räckhåll och idag har jag varit noga med kosten igen så imorgon hoppas jag på mer ork. Tänkte springa lite på bandet imorgon för det är vila från styrkan och ute är det för halt att springa. Bra det finns alternativ! Min plan är att åka till Kalmar imorgon men det verkar ju inte som jag kommer iväg då jag har sommardäck och imorgon skulle de bytas men det verkar gå i kras, och så skulle jag och min väninna på Slottets Julmarknad som är vår tradition.....fast man vet aldrig, under har ju skett förr!
Nu ska jag värma mig med lite Lusse-Te efter varit ute i kylan.

2 kommentarer:

  1. Men åhhh Lusse-te, det lät intressant =)
    Vi cs snart när du e tebax, då MÅSTE vi träffas din lilla godning...säjjer storgodningen nu =)

    kram kram o håll dej på benen så du inte kommer hem i ett gipspaket

    p&k
    Millan
    pss..blogg uppdaterad

    SvaraRadera
  2. Millan: Hehe, ja det mesta kring julen är mysigt. Gillar saffran, kanel, nejlikor och sånt som hör julen till. Imorse gick jag ingen promenad utan tog skyffeln och skottade ute istället. Skoj faktiskt =)
    Var nu inte ute i onödan så du slår dig!! Hör av mig när jag kommer till kronan.
    Varma kramen =) =)

    SvaraRadera