torsdag 2 december 2010

Gårdagen 1 dec raderades ur mitt liv

Som en "planka" låg jag igår hela dagen. Jag menar då inte att jag gjorde övningen plankan såklart utan som en planka låg jag i sängen och de gånger jag tvingades röra på mig var när Ullrik ville säga hej...Igår låg jag nämligen i migrän och var totalt OFF. Det började redan på morgonen när jag satt och åt min frukostgröt att jag började få synfel och sticka i fingrarna och det är mina första symtom. Då vet jag vad som är på gång...gick och la mig igen och där låg jag sen tills klockan var 17,30 för avbrott av tre Ullrik-besök så klart som ville vara med mig denna dag. Trodde jag skulle tappa huvudet när jag reste mig för alla som lider av migrän vet att det inte är vanlig huvudvärk man talar om...var noll sugen på att äta och då förstår man hur dålig jag är! Men jag var tvungen att få lite energi och vätska till kroppen så det var bara att tvinga i sig energi och vatten. Mitt första mål åt jag strax före 18.
För mig är det viktigt att stå på benen som fort som möjligt igen och då är det detta som krävs. Imorse när jag vaknade var jag så himla glad att jag kände mig utvilad, tro jag det efter sovit i ett dygn nästan, Att jag liksom glömde att gårdagen existerade. Hade ingen tanke på att det var torsdag idag och att jag skulle träffa Helen imorse så när hon ringde och efterlyste mig senare och såg att det var hon sa jag "Fuck Off, det är ju torsdag idag! Jag hade bara varit glad att jag kunde ta mig upp ur sängen och tom fått lite luft att jag inte ens tänkte vilken dag det va!
Nåja....shit happens! Vi fick träffas senare så det löste sig ändå trots allt men det var ett litet nederlag för mig för jag glömmer aldrig tider och är hellre 10 min tidig än sen....

Jag orkade trots allt träna idag vilket jag gjorde med ett nöje och jag njöt av mina övningar! Omtänksamma killen på gymmet frågade om allt kändes bra, så han hade lite koll på mig, de är så himla bra och tryggt och så kul att träna på Wellness!
En grymt rolig och bra vadövning som jag gillar som är så simpel, bara att sätta in pinnen på valfri vikt och köra!



Jag kör inte vader så ofta för dem växer lika snabbt som min mage, haha!!
Men jag måste ju underhålla dem lite och denna tycker jag är grymt rolig och får bra kontakt med. Den är simpel också, istället för att lassa på massa viktskivor i benpressen.

2 kommentarer:

  1. Å stackars!!!!!! Tur de e över nu!!

    SvaraRadera
  2. Eva: Tack vännen! de e synd om oss ibland!! Va försiktig i snön =)

    SvaraRadera