tisdag 22 december 2009

Den som söker den finner

säger ordspråket men det stämmer inte in idag för mig. Letandes i fler mataffärer efter Pauluns brödmix som jag kände skulle vara gott att ha på julbordet med julskinka och stark senap på. Kände hur smaklökarna och hjärnan gick igång på denna "delikatess" men enligt personalen verkar den utgått från sortimentet så jag ska ikväll röra ihop ett eget bröd tänkte jag. Utgår ifrån ett kavringbröd och så lägger jag i lite nötter och aprikoser. Känner att tiden inte riktigt är på min sida, idag heller..., vem är det som stjäl av mig? Snälla låt mig vara, iallfall så jag kommer på banan igen.
Jag har åkt ca 10 mil norrut och är nu i Kalmar där jag kommer spendera Jul och Nyårs-firande. Åkte upp igår eftermiddag efter mitt sista träningspass i Karlskrona för detta året vilket blev löpning i 6 km på löpbandet. Känns så himla skönt att löpningen flyter bra också. Har jag väl bestämt mig för att komma i en form jag trivs med spelar det ingen roll om det är juni månad eller november. Känner jag en lördag, att nu jäklar känns allt super och vill komma igång så sätter jag igång när känslan infinner sig och väntar inte måndag, efter jul, efter semester eller efter någon annan händelse utan Nu är Nu.

Idag har jag också sprungit på löpbandet i 6 km med en hastighet på 11,8 vilket känns behagligt fast egentligen ska det inte kännas behagligt så klart=) men det är lättare att motivera sig då. Tajmar in mina måltider så jag får mest nytta av mitt bränsle kontra träning. Ikväll blev det arm-pass. 4 övningar var på biceps och triceps i olika vinklar och det är så härligt! Kul att träffa grabbarna här igen och jag känner mig alltid så välkomnande. Alla människorna på gymmen jag tränar på är så himla goa!

Jag måste fundera lite nu hur jag ska lägga upp mina juldagar nu för att försöka få struktur även att jag inte är hemma. Här i Kalmar blir jag lätt snask-sugen och faller ut ifrån min vanliga vardag så jag måste vara förberedd för att inte sväva ut alldeles för mycket. Det är ju bara jag som blir förloraren....Återkommer kring tips och tankar över detta under morgondagens inlägg. Ska väl försöka hinna påbörja min bakning innan "Anna Ankas jul, hehe. Önskar er en fin kväll och hoppas ni är lugna och harmoniska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar