torsdag 3 december 2009

Imorgon bär det av!

Men oj, ikväll gick faktiskt packningen över förväntan. Riktigt smärtfritt och inte alls så tidskrävande som jag först befarat =) Känns bra nu iallfall men väl uppe i Göteborg kan jag ju känna annorlunda men i skrivandets stund är jag nöjd med mina klädval. Jag har faktiskt tänkt lite på de tävlande idag hur de nu håller på att förbereda sig för att prestera max på scenen under helgen. Det är så beundransvärt med alla som tävlar i sporten. Det krävs så galet mycket av träning, tid, tålamod, strikt kosthållning och det krävs ett starkt psyke och ett j-la anamma och ett stöd ifrån sin omgivning.
Jag kan tänka mig de börjat tömma kroppen på kolhydrater och ökat på vätskeintaget för att sedan gå över till endast kolhydrater, minska på vätskan och till eftermiddagen innan klippa vätskan helt. De repeterar sina program, kollar sina dräkter, testat fram en passande färg som framförallt också ska sitta kvar när man blir lite svettig och ansträngd. Det är riktigt tufft på scen att orka posera, se glad ut, orka ha fokus när du dessutom har brist på både salt och vätska. För två år sedan minns jag det var en som spydde på scen.

Gällande min träning har jag i förmiddags joggat lite lätt och innan gymträningen som var rygg och axlar fick jag en bonuspromenad med en kompis. Riktigt härligt väder!
Igår blev det ett benpass och en promenad innan det och en härlig avslutning på kvällen med en väninna på bio, den sista Steig Larsson filmen.
Nu blir det träningsfritt i hela tre dagar men det är klart, lite intervallträningen blir det kanske på stan imorgon mellan de olika affärerna =)

Här laddade jag i somras innan en plåtning med riskakor, banan och nutella. Det skiljer nog 4 cm i midjan mot då och idag på mig. Men jag har ju gått in i vinterkostymen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar