torsdag 10 december 2009

Vitaminkur!

Tänk vad lite vila och extra näring kan göra. Igår mådde jag ganska risigt. Kände väl att kroppen inte riktigt ville som hjärnan men jag är ju så motiverad så jag ville verkligen ner till gymmet innan jag tänkte åka till Kalmar. Kanske därför inte rätt val att köra ben men det var det på planeringen. Fokuserade på få övningar med fullt fokus istället. Körde endast två övningar var för framsida och baksida gånger 4 men med fullt fokus men tyvärr smög sig huvudvärken på mig allt mer. När jag kom hem till Kalmar beslutade jag mig för att bara vila resten av dagen och samla ny kraft så jag inte åker på någon infektion. -no time for that-
Intog soffläge med tidningen Body och myskläderna.
Sen hittade jag mig en mysig filt som jag inte lagt märke till som fanns inom räckhåll =)
Åkte till Maxi när rastlösheten kom och inhandlade apelsiner, sharon, broccoli och så hittade jag en ny variant av ICA med en blandning av gojibär, björnbär, havtorn och blåbär i frysdisken! Perfekt "Madde-kur"! och ett pkt frysta björnbär la jag ner också. Här ska jag "toppa" så vi kan ta nya tag under torsdagen! Normalt sett hade det nog varit helt annat i kassen när man tycker lite synd om sig själv men nu är jag så taggad och vill bara ge kroppen rätt bränsle. Det blev en tidig kväll så klockan tio var det redan släckt =)

Och hur mår jag idag?! PRIMO!! Pga en fantastisk kur jag laddade kroppen med tillsammans med vätska, lugn och sömn. Morgonpromenaden kändes enkel, min joggingrunda kändes fantastiskt och mitt bicepspass med tryck, kvällspromenaden ljuvlig!
Det är viktigt att känna sin kropp och lyssna på dess signaler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar