måndag 14 december 2009

"Glitter in The Air"

Vackra ord med vacker innebörd! Underbar låt med underbar artist och ett underbart vackert framträdande som fick hela Globen att rysa!

Jag känner åter "Glitter in the air" med min träning och min kropp. Testade på att jogga i förmiddags vilket gick lysande. Bra lätt puls och ingen öm kropp, kändes precis som vanligt förutom att det var fantastiskt väder med solsken, stilla och fridfullt, någon grad kallt och torra fina gator längs med vattnet mot Dragsö som dagens runda blev. Ljudet i min MP3 fick mig också att bara njuta av rundan. Det är så lite men gör så mycket, när man hittar det som ger en inspiration och motivation. Det känns som ingen kan få mig nerpetad från min pedistal!

Jag är glad och tacksam över hur min kropp effektivt reparerat sig efter min helg med kraftigt påslag av broccoli, gojibär, apelsiner, protein och fett. Tack! Min rekommendation vid sjukdommar är att alltid överdosera kroppen med vitaminer och antioxidanter och "riktig" mat. Det sämsta är att slut äta för att man inte är hungrig. Man får helt enkelt tvinga i sig även om man inte är hungrig för kroppen behöver bränsle för att reparera. Jag menar inte att endast gotta sig i glass och godis vilket är lätt när man tycker synd om sig själv utan riktig väl-lagad mat med mycket frukt och grönsaker och glöm inte heller att dricka mycket vatten.

Nu väntar jag bara på ett "Rassel" som visar att jag lättat lite till och får min belöning efter mitt träningsupplägg som jag påbörjade i november. Det gör absolut inget om jag får vänta till julafton om det är ett "Rassel" tomten kommer med. Det skulle isåfall visa sig att min träning kontra energimängd har ett gott sammarbete. Glömde väga mig imorse men det är en ny dag imorgon och då ska vi se hur jag ligger till sen jag vägde mig sist för några veckor sedan.

I eftermiddag körde jag bröst och det gick också primo och avslutade passet med cyckling på 30 minuter. Jag önskar er alla en trevlig kväll och hoppas ni är friska och krya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar