måndag 28 december 2009

Mer explosivitet - right cure?

Åh vad jag tycker synd om mig! Jag kämpar verkligen och är värd iallafall liiite resultat. Det skulle göra mig så glad! Ingen tomte kom med ett "poff" trots mina veckor efter jag slitit med ökad cardio, istället stack han hål i cykeldäcket och ersatte det med ett traktordäck kring midjan. Jag förstår faktiskt inte alls varför det inte går min väg. Det är tuffa tider även hos mig...jag måste vara psykiskt stark och ha tålamod...eller har jag nått min platå så jag måste förändra något drastiskt? Eller är jag för mesig både i cardion och på gymmet? Jag har koll på mitt intag så det borde hända grejor - nä, nu får jag slå bort dessa tankar och inte ge upp utan fortsätta kämpa på. Det tar Tid! Jag kanske bara tror det gick lättare förut, precis som alla säger att det "var bättre förr" men så är det ju inte för det är ju bara att man endast minns det positiva och roliga händelserna.
I gymmet idag har jag kört lite mer explosiv träning under mitt biceps och triceps-pass. Ska köra det nu i några veckor tänkte jag. Hålla emot lite mindre och istället pumpa ut lite fler repsare eller öka vikten. Fick bra pump och bra cirkulation också då jag var ganska röd efter varje avslutat set. Känns skoj! Med explosiviteten kände jag mig mer aggresiv och det är positivt - mer attityd =D
Kroppen krävde också mer vätska märkte jag.
I förmiddags var det carido 6 km på löpbandet och magövningar på boll både åt raka och åt sidorna. Min kväll tillbringade jag i trevligt sällskap på ett fik inne i Kalmar stad! Jag håller ju på att utvärdera samtliga fik i Kalmar men det finns endel kvar att besöka. jag har ju hållt på sedan semestern och blir ju aldrig färdig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar