onsdag 2 juni 2010

Åter tagit kontrollen!

Efter två och en halv dag kan jag iallfall röra mig, och jag är glad för detta ska ni veta.
Mina två senaste dagar har jag befunnit mig sängliggandes tillsammans med vattenflaskor. Jag har inte orkat röra mig och det har känts som någon annan tagit kommandot över min kropp. Jag fick tom avbryta när jag duschade. Shampoonerade mig, trodde jag skulle falla ihop så jag ut från duschen och fick vila i en kvart på sängen och sedan in igen för att fullfölja med balsam. Totalt slut för detta var för mig ett jätteprojekt! Jag har aldrig varit med om något liknande med totalt noll energi. Har inte fått behålla något utan allt rinner igenom mig. Så jag förlorar så mycket vätska att jag måste hela tiden försöka få i mig ändå. Jag känner mig riktigt tanig nu så bye bye muskelmassa, kändes som den uppbyggnad jag kämpat så hårt för så länge nu är nerspolad i toastolen =(
Nu kämpar jag istället för att träna i gymmet och vara ute och springa med att återställa kroppen helt till sin normala nivå i den utsträckning jag kan. Dricka, dricka, dricka, bananer, dinkel, lite bröd och jag ska egentligen undvika kött och fisk men jag behöver någon proteinkälla så jag äter påläggskalkon. Så grymt känslig för dofter och smaker. Min yoghurt smakar toksött så den kan jag inte äta och tycker allt jag har luktar illa. Tyckte mina nya handdukar och lakan luktade illa, rengörningsmedlet luktar illa inget luktar som nybakade kanelbullar direkt....

Jag har sådana underbara kollegor som ställt upp för mig till mer än hundra procent så jag har känt mig trygg ändå =)

Men idag gjorde jag ett försök till att utföra en arbetsdag och jag lyckades!!! Så jag är snart redo inför kvällens BBQ-afton då vi har ett födelsedagsbarn ibland oss. Skojsigt!! Helt plötsligt förändrades allt och nu funderar jag istället över vilken klänning jag ska välja till aftonen.
"En frisk människa har tusen önskningar men sjuk människa har bara En"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar