söndag 6 juni 2010

Hur ska jag bygga upp mitt tempel igen?

Jag funderar över hur jag nu smartast kommer i form igen efter allt jag tappade under mina dygn utan att behålla näring. Jag har aldrig eftersträvat efter att vara smal och tanig så hur jag känner mig nu förstår nog alla. Nu är jag tacksam över att jag har hälsan och kan leva normalt även att magen är långt ifrån återställd. Jag kommer nu vara min egna Personliga Tränare för att se hur jag lyckats om ungefär tre veckor. Det är nog den tiden det tar tror jag.
Till en början dricker jag otroligt mycket. Dag som natt. Jag har alltid en vattenflaska vid sängen så vaknar jag tar jag alltid några munnar. En bidragande orsak till mitt insjuknande kan vara att jag druckit alldelles för lite till min mängd träning och till detta varma soliga klimat.
Ingen direkt cardio. Morgonjoggar och Morgonpromenader vilar jag ifrån nu. Allt fokus lägger jag istället på Styrketräningen. Den typen av träning ska få mig återfå hårdheten och muskelaturen. Ingen förändring i själva passen utan korta intesiva pass en eller två muskelgrupper per gång.
Öka mitt kcal-intag av proteiner och kolhydrater. Jag kommer inte vara rädd för kolhydraterna utan nu behöver jag dem för att att orka träningen och att växa. Fettet kommer jag inte öka för jag älskar fett i form av nötter och avokado så här ligger jag alltid på överskott tror jag. Ler
Framför allt är det viktigt att jag följer upp resultaten. Så jag inte bara "Gör" utan resultaten ska ju visa sig också. Min förhoppning är 3 veckor men sen vet jag inte heller hur kroppen reagerar när jag kommer till Sverige heller till ett svalare klimat. Testing Testing Anyway och när jag uppfyllt det jag strävar efter kommer jag lägga till löpningen igen.
Det här är Mitt sett att försöka.

2 kommentarer:

  1. E väl så smått dags o önska dig välkommen hem till Svedala igen! Samt en trevlig, bra o lättsam hemresa! =)

    SvaraRadera
  2. Tobbe: Tack tack, men det är stressigt värre nu....!

    SvaraRadera