torsdag 4 mars 2010

Hello Sweden!!

Fuerte Ventura is calling!

Äntligen har jag fått min access till internet och kan få lite kontakt med er hemma och visa lite uppdateringar. Precis som sist när jag var här i januari är alla människor helt underbara. Vi är en stor glad familj som är väldigt måna om varandra oavsett vart du arbetar med.
Vi som arbetar här bor lite över hotellet men tar bara några minuter att gå till arbetsplatsen. Jag delar lägenhet med en danska och vi kommer riktigt bra överrens och vi är så lika (rosa datorer båda två "ler) Tyvärr stannar hon bara en vecka, och sen ska jag bo med en annan danska och hon verkar också jättebra. Vi bor i lägenheter med ett mindre kök, varsett sovrum och två toaletter. Man kan likna det som "Melrose Place" fast mycket större och att vi saknar poolen.Visst låter det nice =) Mina första dagar har jag försökt fixa allt praktiskt och säkert skrivit på 30 papper...att åka till ett EU-land och jobba och tro att det bara är att ¨"getting started" har helt fel. Ojoj, så funkar det inte i Spanien. Så jag har besökt polishuset, banker, social sequrity osv och vi alla vet hur det är med myndigheter...men allt har faktiskt flytit så nu är allt klart. Förutom att arbeta i gymmet kommer jag också hålla i morgonjogger och beachvollyn sen kommer det säkert mer framöver. Detta var mer än jag visste och bara såg det på schemat men riktigt skoj med variation så klart. Vi som arbetar i gymmet är ifrån skilda delar av världen som afrika, england, ryssland och danmark.
Det ska bli riktigt skoj då jag imorgon börjar på "riktigt". Det ska bli så roligt och spännande!
Jag har också träffat de andra som jag fick bra kontakt med när jag var här sist och det är så roligt! Vi har varit ute och käkat på kvällarna, käkat luncher ihop och här kommer man direkt in i gänget och alla är så glada och fulla av enerigi. älskar sådana männsikor!

Här är vindsurfingskola.

Kram alla och här är det förresten över 20 grader och jag har legat på playan hela förmiddagen för idag är det my day off. Puss och kramHär är min arbetsbricka och idag har jag även hämtat ut mina arbetskläder.

3 kommentarer:

  1. Vad det låter trevligt. Det ska bli så kul att höra om hela äventyret så småning om. Har du nominerat mig än :) hahhahhihih! Kram o Lycka till!Anna

    SvaraRadera
  2. Hola!

    Står det playmate på din bricka hihi... retas bara lite... ;)
    Här är det med andra ord 30 grader kallare... Men soooleeen skiner! :P Ha det nu så gott!

    Kraam!!

    SvaraRadera
  3. Anna: Jag har det urbra! Jag och min roomie går jättebra så det är många skratt hela dagarna. Vi får ta och käka raggisar när jag kommer hem "ler Kram
    ZuziBuz: Hallå min buse! Haha, ja då hade det varit som Paradise Hotel istället, haha!
    Sköt om dig, jag håller ett öga på dig här nerefrån "ler

    SvaraRadera