tisdag 9 mars 2010

Äntligen....

...lite kontakt med omvärlden igen! This is Spain så då får man acceptera vara utan internet några dagar...
Idag är jag ledig och jag har dansat HipHop idag! Haha, jaa, eller dansat och dansat, jag har försökt iallafall. Jag har ju aldrig dansat förutom på dansgolvet med en viss promille i kroppen så klart men aldrig gått på något danspass eller aerobicspass men tänkte jag skulle testa på för jag tycker det ser så himla skoj ut att kunna. De första 30 minuterna gick Okej, kände mig fruktansvärt klumpig så klart men okej liksom, resterande 30 minuterna undrade jag hur jag kunde utsätta mig för detta "ler. Jesus Christ, men nu vet jag iallfall stegen och jag ska memorera dessa och tjuva lite hemma kanske så ska det förhoppningsvis gå bättre nästa gång. Man måste träna för att bli bättre och ha tålamod vilket är något jag absolut inte har. Jag vill kunna allt med en gång. Nåväl Hip Hop blir en utmaning! Min kollega som höll i passet var så duktig och jag vill också kunna se så där smidig med cool attityd, jag finner faktiskt inga ord hur jag kände mig idag, hehe! Inne i gymmet kände jag mig mer bekväm och hemma så det var skönt att infinna sig där och få upp självförtroendet lite igen.
Jag har ju världens chans att testa på så mycket pass jag bara kan då variatiponen är så stor. Yoga, spinning, step, hiphop, cirkelträning, strech&relax och mycket mera. Varje vecka kommer nytt schema med nya tider och har man tur kan det passa med sina lediga dagar eller är fri. Tennis har jag spelat idag också.Breakfast at Madeleine´s - Mackorna och gröten utbyttKaffet är utbytt mot denna fantastiska kylda dryck! Jag och min fd roomie spexar i gymmet med ombytta roller och till hjälp har vi "lånat" min gymkollegas glasögon =) Åh det är så tyst när hon åkt. Vad snabbt man vänjer och anspassar sig. Vi är ju fulla av energi båda två så det känns så konstigt att det är så lugnt och tråkigt nu när man kommer hem till lägenheten vid siestan och på kvällarna.
Ikväll ska jag ut med några grabbar så livet på Playitas känns riktigt trivsamt!

5 kommentarer:

  1. Jag kan komma ner o busa till det lite om det nu är så lugnt o tråkigt...? ;-)
    Skulle inte dö av lite sol just nu...

    SvaraRadera
  2. Härligt att du har det bra! Tur inte jag var med på hiphop för då hade jag nog stukat andra foten oxå... ;)
    Om nu nätet vill vara med och du har tiden så kan du jue alltid kika på dessa Hollywood donnorna på TV3 Play... :)

    Kraam!!

    SvaraRadera
  3. T: Har även du tröttnat på snön nu??
    ZuziBuz: Åh är du lika bra på dans som jag?! "ler fast jag hade ju två friska fötter att använda men vad hjälpte det hehe, men jag ger mig inte!!

    SvaraRadera
  4. Ja nu e jag trött på det... bort bort bort!

    Man kan ju ha som jag oxå... två vänsterfötter! hehe

    Hur mår den lilla rosa?

    SvaraRadera
  5. T: Min miniPC är så himla bra! =)

    SvaraRadera