fredag 5 mars 2010

Min första fulldag avverkad!

Och det med ett stort smile =)
Här är jag på gymmet i mina arbetskläder och tröjan är gigantisk stor men det fanns ingen mindre. Det är alltid siesta mellan 13-15 så jag arbetar i skift och är ledig några timmar mitt på dagen. Arbetar totalt åtta timmar om dagen precis som hemma i Sverige. Det ingår frukost, lunch och middag som vi äter i personalmatsalen men frukosten är vi inte många som äter då det som serveras är chokladflingor, mjölk, ljus baguette med ost och skinka. Inte riktigt det näringsinnehållet min kropp behöver så den äter jag hemma. Här nere blir det yoghurt, någon frukt, proteinpulver, valnötter och gojjibär.
Lunchen och middagen skiljer sig inte så mycket utan det är buffémat och så plockar man vad man själv vill äta. Glass och efterätter finns alltid. Maten är lite dåligt kryddad emellanåt då jag älskar kryddor och det är just kryddor som gör maten men ibland får man se måltiden som en näringskälla istället för en delikat måltid. Fördelen med buffé är att man kan tillgodose kroppen så många olika protein-, vitamin- och kolhydratskällor. Så visst lyckas jag lasta in en hel del mat "ler. Många lagar sin egna mat hemma i lägenheten men jag tycker ändå det är helt OK. Jag är inte så kräsen bara det finns fisk och bra grönsaker och inte ligger och badar i massa konstigheter. Det är skönt att för en gångsskull slippa laga mat själv hela tiden men jag kommer säkert tröttna även jag efter en tid här. På kvällarna har vi gått ut och käkat eller så bara tramsar man hemma.


Som jag skrev igår har jag och min danska roomie fantastiskt roligt ihop! Det är så roligt att vara sambo igen "ler, jag har ju inte varit det på några år nu och med en kompis har jag aldrig bott med. Vi skrattar och skojar hela tiden och det är som vi känt varann i flera år alla redan. Tyvärr åker hon på söndag men vi får vara glad för denna tiden!
Här håller hon Yogapass:

2 kommentarer:

  1. Stor tröja, men tur att en skönhet klär i allt då!!! :) Ser underbart ut!!!

    SvaraRadera
  2. Eva: så fina ord vännen min! =) the best!

    SvaraRadera