fredag 12 mars 2010

Spanish Layback

Jag har inte riktigt kommit in i det spanska avslappnande tempot än men jag måste säga jag är på god väg. Min första arbetsdag la min kollega handen på min axel och sa "Madeleine, reeeelax, this is not Sweden, take your time!" Efter att jag frågat om jag verkligen hinner ta ut typ 14 spinningcyklar på en kvart =)

Det kom en ny instruktör igår och hon är ifrån England och vi var i grannbyn Gran Tarajal igår och vi ska dit även ikväll då vi hittade en sån fantastisk "skräpbutik" som verkligen har allt! Vi spenderade en del tid där inne men kände att vi inte hann snoka runt överrallt så vi gör ett till försök ikväll och sen ska vi sätta oss på ett Café längs strandkanten. För att få boendet lite mer "eget" behövs det så klart inhandlas en del saker vilket vi gör i denna roliga affär. Än så länge lever jag som om jag bara vore på semester för jag har en bra ordning, men jag kommer nog också trasha till mig för det funkar nog inte riktigt att ha det så här under en längre tid. Det kommer nog se lite mer bebott ut om några veckor =)

Hur går det med min egna träning då? Hehe jaa, hur ska jag svara på det =)
Det går okej tycker jag men inte mer, konditionen är så klart lidande som vanligt. Av någon underlig anledning är det den som prioriteras bort. Jag har hamnat lite i bulk av aioli och gigantiska lass med god mat! Men vem bryr sig om så ytliga saker som det yttre? This is 2010 menar jag,,,!
Klart Jag bryr mig - men jag antar jag inte lurade någon =) men det kommer!
Jag börjar alltid min morgon med en morgonjogg på en halvtimme och sen har jag oftast en mindre sträcka jogging eller promenad med gästerna. Flyter allt bra tränar jag ett styrkepass på förmiddagen innan lunchen. Siesta timmarna tillbringas i solstolen 1,5 timme för att sedan avverka de sista timmarna i gymmet. Idag undrade en på gymmet hur jag kunde vara så brun när hon alltid såg mig inne i gymmet.
Jag är ensam svensk här så snart ska man väl komma in i det engelska språket också. Mycket nyttigt att träna engelskan såhär också. Finner inget negativt alls med att vara här!!
Några av mina arbetskamrater:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar