tisdag 16 mars 2010

Magövning

Vilka varma dagar det varit här nu de sista dagarna. 30 grader och sol! Gissa om det var hett när jag dansade HipHop igen. Det var så svetten droppade om oss så det är viktigt att dricka mycket. Det var underbart skönt att hoppa i poolen för lite svalka. Hände med mycket bättre denna andra gång vilket kändes så skönt! Innan lunchen serverades hade jag lite tid över för att köra lite mage. (varför mitt hår ser ut som spagetti beror alltså på att jag precis badat innan och inte hade någon borste med mig "ler)
Magövning med hjälp av ett hjul som man rullar fram och tillbaka med hjälp av är en grym bra övning. Detta hjul har ju funnits på marknaden i några år men det är först härnere jag har börjat använda hjulet. Grymt bra övninga för mage och nedre delen av ryggen. Se till att du inte arbetar med armarna utan spänner magen genom övningen och strax innan du förlorar kontakten med magen rullar du tillbaka. Se till att ha en bra teknik och att göra rätt, så du inte får ont. Börja med att inte rulla fram så långt och rulla sedan längre ju mer tekniken sitter.
Det kan se ut såhär:
Kvällarna är riktigt ljumna nu också för tidigare har jag behövt en tröja men nu går det utmärkt att endast använda linne även på kvällarna. Det blir dock mörkt väldigt tidigt, innan klockan åtta är det bäckmörkt. Känns som klockan är 23 för redan då börjar kroppen ställa in sig på att "nu ska Madeleine sova". Ibland åker vi och handlar vid denna tiden och vi är alla så himla trötta men vi kämpar och håller oss vakna några timmar till. Det blir inte ljust så tidigt heller som man kan tro utan först kring 6,30 började det ljusna. Där är man ju med! Iallfall de dagar jag börjar klockan åtta vilket jag oftast gör.

2 kommentarer:

  1. Hola chico!!
    Stavade jag rätt nu tro?! :D Tänk på mig då som är nära men inte tar mig dit hihi... ;) Fast man kan jue använda shoppingtangenten i och för sig... :P Allt bra med dig vännen?!

    Kraam!!

    SvaraRadera
  2. ZuziBuz: åh vilken talang! Fast jag föredrar chica för jag är en kvinna även att jag känner mig stor som en man, haha, eat a lot...!
    Jag rekommenderar verkligen den avslappnande attityden somn är här nere plus att värmen måste vara bra för din skadade fot?!!!
    kramen damen

    SvaraRadera