tisdag 23 mars 2010

Lighthouse



En joggingtur till "Lighthouse" roade jag mig med en ledig dag och det är 6km enkel väg så en runda på 12 km. Åh det var tufft! Total motvind hela vägen, hörde knappt musiken från MP3:an pga vinden då snackar vi vind, mot mitt mål, vägen dit var inte speciellt underhållande utan det är bara en väg och berg runt omkring men utsikten skulle vara fin sägs det så jag var nyfiken på den. En lätt lutning uppför hela tiden och sista kilometern lutar det kraftigt och jag erkänner jag är vek....tar emot att erkänna med en tår i mitt öga. Jag fixade inte att jogga hela vägen, såååå så klent av mig! Men under min tid här kommer jag göra rundan fler gånger och då Jxxxlar! =)
Till min stora besvikelse, när jag sedan tittar på korten jag tagit, ser terrängen inte speciellt ansträngande ut och plågsam.....men det är vi alla eniga om som har sprungit sträckan så ibland ljuger faktistkt bilder.
Från att har känt mig som den sämsta joggaren under ditvägen med högt flås kände jag mig som nummer ett när jag skulle tillbaka! Benen sprang liksom av sig själv, en underbar känsla! Någon vind i ryggen hade jag inte heller så jag blev bara grymt svettig i hettan för det kände jag ju inte när jag hade motvind, den svalkade istället. Så när vi springer i motvind och tycker det känns kämpigt ska vi tänka hur skön temperatur vi har i kroppen.

2 kommentarer:

  1. Du glömde o berätta om utsikten var så bra som utlovat? Fast du kanske var för trött så du glömde o kolla? hehe ;-)

    Träffat Gry o gänget än då? Har du tagit upp än varför du inte blivit vald resorna tidigare? ;-)

    SvaraRadera
  2. Tobbe: Jag hade nog förväntat mig mer ska jag erkänna. Det var liksom bara havet...=)
    Jag har varit ledig och inte varit på plats men de var inte en snabbrunda i gymmet vid rundvandring fast då tränade jag själv så jag hade bara fokus på mig själv "ler
    Ser dem inte så ofta då de har lite specialaktiviteter plus att området är ganska stort.

    SvaraRadera