söndag 28 mars 2010

Idag var det min tur......

det är så "Unlike me"......Jag är väldigt ordningsam, strukturerad, vill alltid vara ute i god tid, förberedelsernas mantor, stenkoll på viktiga saker och tänker alltid två eller tre gånger extra. Låter jag tråkig, känner jag nu, Nää....det skulle jag inte vilja säga för utöver detta är jag "Sprallan" med exklusiva goda kvalitetér så klart "ler.
Ni har så klart redan räknat ut vad som hände mig imorse efter denna inledning...just det...klockan.....det händer ju ALDRIG mig!!! Och faktum är att jag faktiskt egentligen Inte glömde, för jag ställde om mobilen innan jag la mig, så det så!

När jag vaknade var jag grymt trött så det kändes dessutom som jag sovit en timme mindre. Upp och på med joggingkläderna, tyckte väl att det borde varit mörkare men har ju inget att jämföra med så jag joggade runt i lugnas ro. På tillbakavägen mötte jag Elin, en svensk som kom för en vecka sen, och när jag såg henne tänkte jag att vad roligt att hon också är ute på morgonen. Hon gjorde mig väldigt stressad när jag fick veta att jag började för 10 minuter sedan......hennes alarm hade heller inte fungerat men hon hade vaknat på natten och upptäckt detta, vi båda har Samsung så vi skyller allt på fabrikören!!!
Tack att jag har så underbara arbetskamrater i mitt härliga arbetsgäng så alla bara log emot mig när jag kom och skrattade. Tom Leah som fick ta min morgonjogg med gästerna som jag inte hann till....Så himla irriterande för som sagt jag sååå strukturerad..!

Trött och lite orkeslös har jag känt mig idag men det gör vi alla. Jag har trasiga fötter. Fått stora blåsor på lilltårna efter svullnade fötter som befinner sig i idrottskorna hela dagarna. Detta också en känd incident bland flera av oss. Lite tips på hur du ska agera när detta uppstår kommer nu:
"Ta ej hål på mindre blåsor för det är lätt för att få infektioner. Om de är större och smärtar ta då en ren nål och stick försiktigt ett hål på ena kanten och pressa ut vätskan. Gör rent och använd gärna compeed, Undvik hårt utsittande skor".
Avslappnande siesta på piren med england och tyskland.

1 kommentar:

  1. Glömde säga innan att tar du o sticker hål genom den friska huden så slipper du bla problem m infektioner, att det gör ont efter blåsan osv...

    De va de hele...

    SvaraRadera