lördag 15 augusti 2009

Underbara lördag!

Jag får sova tills jag vaknar och slipper väckas av ett alarmljud och stressa upp och veta att jag har en hel arbetsdag framför mig.
Istället sneglar jag för en titt vad klockan är, går upp med ett lugn och går emot fönstret för att sära på persienerna för att se vilken morgon som står mig till mötes.
Havet ligger spegelblankt och solen skiner med sina strålar. Temeperaturen ligger på 13 grader vilket säger mig att luften kommer vara frisk. Min morgonpromenad bär högsta kvalitet längs havet och det ända jag hör är ljudet av mina egna skosulor på den släta asfalten längs fjärden för att sedan övergå till ljudet ifrån skogsstigen. Fågelkvittret ljuder och svanarna gör sig fina för dagen =)

På tillbakavägen går jag in mot torget för att inhandla egenodlade produkter. Jag köper blåbär, sockerärtor, palternackor, gröna & gula bönor och några päron. De stolta bönderna visar stolt upp bilder ifrån sina odlingar och det förekommer också att man får ett medskickat blad vad de odlar och hur odlingen ser ut. Vi tackar och avslutningsvis önskar vi varandra en trevlig dag. På min balkong avnjuter jag sedan en god frukost med nybakat danskt rågbröd med avokado, pepparskinka, kokt äggvita, keso toppad med några blåbär. Nybryggt mintkaffe från min underbara kaffemaskin och det är fortfarande lugnt ute där jag sitter. Jag ser några joggare och några som går och rastar sina hundar. Lördagsmornarna är fantastiska!


2 kommentarer:

  1. Mintkaffe låter spännande! Gott?

    SvaraRadera
  2. Eva: after eight heter nog tror jag. ja det är en god smak på! Du får komma ner på en kopp =)
    du kan också köpa det men be dem mala det till dig =D

    SvaraRadera