måndag 10 augusti 2009

"JAG VAR DÄR Ullevi 9 augusti 2009

Vilken underbar kväll igår på Ullevi! Stod i spöregn i två timmar ungefär men ingen brydde sig, alla var så fantastiskt glada trots denna enorma nederbörd när Madonna sedan intog scenen var det uppehåll hela kvällen. Vilken utstråling och energi denna 50-åriga kvinna har! Hon dansar, hoppar hopprep, spexar, lirar gura ja ALLT! Det var riktigt bra och jag vet hon fått blandande recentioner i tidningarna men jag vet ingen som varit besviken som upplevt framträdandet. Bara att stå på Ullevi bland 55 tusen andra männsikor var helt underbart, det var första gången för mig som jag var där.
Innan konserten intog vi käk på en Italiensk Restaurant som hade grillbuffé och det grillade kycklingfileér så redan där påbörjades min lyckliga afton. Det är inte vardag man får se Madonna så vi lyxade till det med champagne och jordgubbar också innan vi intog maten som en "aptit-retare" och det var verkligen en magisk kväll!
Precis innan vi gjorde entré kom regnet såklart men man brydde sig inte, det är bara att skratta åt att alla ser ut som man är på halloweenfest eller att alla ser ut som iprenmannen. Som souvenir köpte jag två svettband som det stod Sticky på ena och Sweet på det andra. Åh vad jag kände mig stolt! De flesta av dansarna hade dessutom Adidas-kläder så det glädje mig mycket så klart att de anväder sig att detta fantastiska märke!
Hon spelade mest material ifrån sin platta ifrån förra året och de äldre låtarna hade hon "remixat" och så gjorde hon ett nummer för att hylla Michael Jackson plus massa annat.
Hon var grymt tränad och medias tjat om att hon tränat ner sig och är spinkig osv stämmer inte alls utan hon var slimmad men ändå muskelös och inte alls spinkig! Tänk om man var i den formen vid 50!
Dock gjorde hon inget extra nummer så det är väl det ända jag har att anmärka på.

2 kommentarer:

  1. Åhhh Madde vad jag e såååå sotis...
    Vilken upplevelse. Men jag va där juh -91 o kollade på "Blond ambtion-Tour"*den va oxå så jäkla skitbra.
    56000 människor, o jag o D...fast på vars ett håll..;) på samma konsert..

    Tidningarna skriver så mycket...MEN det e juh ändå så att man betalar juh 2000 för en biljett o det e juh för o va DÄR!!!

    Vill gärna höra med sen IRL!!!
    Kram
    M

    SvaraRadera
  2. Milla: haha, ja det var otroligt bra! nu gör jag en egen madonna-lista genom spotify =)
    måste varit grymt redan då -91, COOLT ju!!!
    kram o ses =)

    SvaraRadera