söndag 23 augusti 2009

Rocking Sunday........!

Och jag står som segrare!
Efter denna underbara sommardag var det så klart svårt att ta stegen emot gymmet......men då plockar jag fram tankar som att "jag fått njuta av solen ända från tidig morgon till sen eftermiddag" så visst vore det pricken över i:et att avsluta dagen med ett bra gympass också! Nu är jag så nöjd och stolt över mig själv när jag står som segrare och fullföljde min planering!
Imorse gick jag en skogsrunda och andandes in den friska luften och kände redan där att det skulle bli en riktigt varm sommardag. Med leendet på läpparna satte jag mig på balkongen och åt min goda frukost och halvtimmen senare låg jag i brassestolen nere vid bryggorna och lapade sol :)
Jag och en kompis gick in mot stan när rastlösheten tog över och när suget i magen smögs sig på och vi hamnade på en uteservering i solen med varsin fiskrätt. Pressad potatis med grönsaker och grillad tonfiskfilé med wasabi fanns på min tallrik. Sämre söndagar har man ju haft...!
När jag kom hem var det bara att bytta kostym direkt, annars vet jag jag inte kommer iväg, och ge sig iväg mot gymmet. Jag är supernöjd med mitt bröstpass. Jag körde både pressövningar och övningar i cabel crossen. Jag avslutade med 6km löpning och lite promenad på det som nedvarvning efter styrkepasset. Nu känner jag mig lagom matt i kroppen men ändå pigg. Härligt svettig kan jag lugnt säga att jag blev. Nu ska jag göra mina matlådor inför morgondagen. Jag gjorde jättegod moussaka igår "my way" då jag inte följde något recept, det ska bli gott att käka lite av den strax också!
Med detta inlägg vill jag förmedla ett budskap att de dagar när man inte alls känner för att ta sig till sin träning trots man har planerat för det, försök då med att var nöjd med det du redan hunnit avnjuta tidigare under dagen. Oftas hinner man båda för vi alla vet ju vilken känsla som infinner sig efter man tränat.
Hoppas alla haft en go helg och kram till er alla!

2 kommentarer:

  1. Jag önskar dig en riktigt bra veckan Maddis, o av vad jag läste här i bloggen så verkar förra v avslutats toppen, så varför skulle inte denna veckan vara lika härlig..eller hur snäckan =)

    Kram på dej
    Millan

    SvaraRadera
  2. Millan: åh vilka visa ord du kommer med! Hoppas din blir lika underbar! kram =)

    SvaraRadera